Studiju veids |
bakalaura akadēmiskās studijas |
Studiju programmas nosaukums |
Informācijas tehnoloģija |
Nosaukums |
Audio un video testēšanas metožu un rīku pielietošana attālināto lekciju kvalitātes novērtēšanai |
Nosaukums angļu valodā |
Evaluation of the Audio and Video Software Testing Methods and Tools for the quality of distance learning |
Struktūrvienība |
33000 Datorzinātnes, informācijas tehnoloģijas un enerģētikas fakultāte |
Darba vadītājs |
Lauma Jokste |
Recenzents |
Armands Baranovskis |
Anotācija |
Šī darba pētījums tika aizsākts saistībā ar pēdējo gadu aktuālo pandēmijas situāciju, kuras laikā lielākā daļa cilvēku sāka strādāt no mājām un, kā komunikācijas rīku, izmantoja dažādas interneta piedāvātās platformas. Darba mērķis ir noskaidrot ar kādām metodēm ir iespējams novērtēt attālināto lekciju kvalitāti, izpētīt ar kādu rīku palīdzību šīs metodes var apskatīt un pēc tam tās pielietot, lai novērtētu attālināto lekciju kvalitāti. Lai šo mērķi sasniegtu, darbs tika sākts ar literatūras izpēti. Tālāk tika veikti eksperimenti, lai dažas no šīm metrikām varētu pielietot Rīgas Tehniskās universitātes attālinātajām lekcijām.
Kā pirmais tika veikts audio kvalitātes eksperiments, kurā tika veikti lekciju ieraksti, kas tika pārbaudīti ar darba gaitā izvēlētās programmatūras palīdzību. Otrajā eksperimentā tika pārbaudīta video aizkave -, laiks, ar kādu notiek nobīde studenta saņemtajai tiešsaistes lekcijas pārraidei. Trešajā eksperimentā tika veikts pakešu plūsmas ieraksts gan no pasniedzēja, gan studenta puses, lai varētu analizēt bitu pārraides ātrumu.
Iegūtajos rezultātos tika secināts, ka Rīgas Tehniskās universitātes attālinātās mācības tiek nodrošinātas labā kvalitātē. Netika novēroti bojājumi audio celiņos, netika fiksēti saraustīti video materiāli, vai nepietiekams datu pārraides ātrums |
Atslēgas vārdi |
Audio, video, kvalitāte, testēšana |
Atslēgas vārdi angļu valodā |
Audio, video, quality, testing |
Valoda |
lv |
Gads |
2022 |
Darba augšupielādes datums un laiks |
30.05.2022 22:32:25 |