Studiju veids |
bakalaura akadēmiskās studijas |
Studiju programmas nosaukums |
Informācijas tehnoloģija |
Nosaukums |
WebGL un WebGPU programmsaskarņu integrācija 3D analīzei un vizualizācijai tīmeklī |
Nosaukums angļu valodā |
An Integration of WebGL and WebGPU API for 3D Web Analytics and Visualization |
Struktūrvienība |
33000 Datorzinātnes, informācijas tehnoloģijas un enerģētikas fakultāte |
Darba vadītājs |
Arnis Lektauers |
Recenzents |
Oļesja Večerinska |
Anotācija |
Mūsdienās pasaules infrastruktūra kļūst plašāka un attīstās visdažādākajās
sfērās, arī IT. 3D un 2D grafiskie modeļi un to vizualizācija kļūst daudz pieprasītāka.
Arī bez sarežģītām 3D modelēšanas programmatūrām ir iespējams izveidot, vizualizēt
un analizēt 3D modeļus tīmekļa vietnēs. Izmantojot jau labi pazīstamo WebGL un
nesen ieviesto WebGPU programmsaskarņu (API), inženieriem paveras plašākas
iespējas projektēt pilsētvides objektus vai citu infrastruktūru paraugus un analizēt
interesējošos zinātniskos datus tajos, attēlojot ar 3D un 2D modelēšanas rīkiem un
pieejamajām grafiskajām bibliotēkām.
Darba izstrādes ietvaros ir apskatīti un izanalizēti WebGL un WebGPU API
arhitektūras darbības principi, arhitektūru atšķirības, trūkumi un pilnveidojumi, kā arī
ir apskatīta šo programsaskarņu tapšanas vēsture. Apskatīti pielietojuma veidi un
zinātnisko datu analīzes veidi. Darba gaitā ir izstrādāts Rēzeknes pilsētas 3D modeļa
prototips ar WebGL grafiskās bibliotēkas rīku, izmantojot tehnoloģijas, kā PHP,
HTML, CSS, JSON, GeoJSON, AXIOS, Mapbox GL, Deck.GL, BOOTSTRAP.
Aprakstīti 3D modeļa turpmākie uzlabojumi, integrēšanai piegādes servisa sistēmā
“Meals.lv”.
Darba apjoms – 62 lpp., 1 tabula, 52 attēli un 4 pielikumi. |
Atslēgas vārdi |
WebGL, WebGPU, programmsaskarnes, tīmeklis, grafiskās bibliotēkas, 3D, vizualizācija |
Atslēgas vārdi angļu valodā |
WebGL, WebGPU, API, web, graphical libraries, 3D, visualization |
Valoda |
lv |
Gads |
2022 |
Darba augšupielādes datums un laiks |
30.05.2022 18:48:38 |