Studiju veids |
bakalaura profesionālās studijas |
Studiju programmas nosaukums |
Transportbūves |
Nosaukums |
“CBGM lietojuma analīze ceļu seguma pamata virskārtā” (“Valsts reģionālā autoceļa P4 Rīga-Ērgļi posma km 24.5-28.5 pārbūve”) |
Nosaukums angļu valodā |
“Analysis of CBGM Application in the Top Layer of the Road Base ” (“Reconstruction of the State Regional Road P4 Riga-Ergli Section from km 24.5 to km 28.5”) |
Struktūrvienība |
31000 Būvniecības un mašīnzinību fakultāte |
Darba vadītājs |
Atis Zariņš |
Recenzents |
Endijs Virsis |
Anotācija |
Bakalaura darba (ar inženierprojektu) tēma: “CBGM lietojuma analīze ceļu seguma pamata virskārtā (“Valsts reģionālā autoceļa P4 Rīga-Ērgļi posms km 24.5-28.5 pārbūve”)”
Bakalaura darba mērķis ir izpētīt CBGM lietojumu ceļu pamata virskārtā. Darba ietvaros izpētīti ar CBGM kārtas būvniecību saistītie standarti un normatīvi, kā arī novērtēta to detalizācija, kas nodrošina konstantu ražošanu un būvniecības procesu. Darbā salīdzināts CBGM un AC tipa lietojums pamata virskārtā dažādas intensitātes ceļiem, apskatītas to izmaksu atšķirības, kā arī izvērtēti nepieciešamā karstā asfalta kārtu biezumi virs pamata virskārtas ar CBGM un AC tipa. Tas paveikts ar Latvijas Valsts ceļu nestingās ceļa segas aprēķina sistēmas palīdzību. Tāpat darbā izpētīta ārvalstu pieredze CBGM lietošanā un apkopotas galvenās šī materiāla priekšrocības un trūkumi, kā arī metodes to novēršanai vai mazināšanai.
Darbā secināts, ka ar CBGM kārtas būvniecību saistītie standarti un normatīvi ir pietiekami detalizēti, lai nodrošinātu konstantu ražošanas un būvniecības kvalitāti, kā arī noskaidrots, ka segas ar CBGM bija par vidēji 25% lētākas, nekā segas ar AC tipu. Izpētot ārzemju pieredzi CBGM lietošanā, tika secināts, ka pastiprināta uzmanība jāpievērš cementa un ūdens daudzumam, jo tieši šie divi faktori visvairāk ietekmē CBGM rukumu, kas attiecīgi noved pie plaisām. Lai to novērstu, tiek izmantota mikro ieplaisāšana (“Pre-cracking”), kas ir populārākā metode cīņai pret to. Tāpat secināts, ka CBGM kalpotspēju ietekmē daudz mainīgo, līdz ar to tā pētniecība ir sarežģīta.
Bakalaura darbs (ar inženierprojektu) sastāv no 181 lapām, 62 tabulām, 14 attēliem un 18 literatūras avotiem. Grafiskā daļa sastāv no 8 rasējumiem. |
Atslēgas vārdi |
CBGM, ceļu seguma pamata virskārta |
Atslēgas vārdi angļu valodā |
CBGM, road base top layer |
Valoda |
lv |
Gads |
2022 |
Darba augšupielādes datums un laiks |
30.05.2022 11:05:42 |