Studiju veids |
bakalaura akadēmiskās studijas |
Studiju programmas nosaukums |
Informācijas tehnoloģija |
Nosaukums |
Programmatūras testēšanas paņēmienu pielietojums e-komercijas tīmekļa vietnēm |
Nosaukums angļu valodā |
Software Testing Technique Usage for E-commerce Websites |
Struktūrvienība |
33000 Datorzinātnes, informācijas tehnoloģijas un enerģētikas fakultāte |
Darba vadītājs |
Nadežda Zeņina |
Recenzents |
Olga Kotova |
Anotācija |
Darba mērķis ir notestēt e-komercijas tīmekļa vietnes un novērtēt tās atbilstoši definētiem kritērijiem, lai nodrošinātu sagaidāmo kvalitātes līmeni un samazinātu produkta riskus, saistītus ar programmatūras izstrādes kļūdām. Darba aktualitāte ir saistīta ar lietotāja pieredzes uzlabošanas svarīgumu, jaunu klientu iegūšanu, sagaidāmā kvalitātes līmeņa nodrošināšanu esošiem klientiem un pozitīvas bilances nodrošināšanu izstrādātāja uzņēmumam.
Darbā ir aprakstīti testēšanas pamati (pamatprincipi, līmeņi un tipi), dokumentācijas veidi un testēšanas paņēmieni.
Trijām Latvijas e-komercijas tīmekļu vietnēm 220.lv, 1a.lv un m79.lv tika veikta testēšana, izmantojot piecus testēšanas paņēmienus. Pirms testēšanas uzsākšanas tika izveidots kopējais testēšanas plāns un testpiemēri, kā arī tika nodefinētas testēšanas robežas, kuras ietekmē paveiktā darba rezultātus. Testēšanas procesā tika atrastas dažāda rakstura kļūdas, katrai tika novērtēta to smaguma pakāpe un prioritāte. Balstoties uz kļūdu analīzi, tika novērtēta testēšanas paņēmienu efektivitāte paveiktā darba ietvaros, kā arī tika novērtētas izvēlētās e-komercijas tīmekļa vietnes. Pamatojoties uz paveikto praktisko darbu, tika veikti secinājumi par nepieciešamajām aktivitātēm testēšanas procesa sagatavošanai.
Darba apjoms - 61. lpp., 12 tabulas, 12 attēli un 3 pielikumi. |
Atslēgas vārdi |
programmatūras kvalitāte, testēšanas paņēmieni, e-komercija, tīmekļa vietne |
Atslēgas vārdi angļu valodā |
software quality, testing techniques, e-commerce, website |
Valoda |
lv |
Gads |
2022 |
Darba augšupielādes datums un laiks |
26.05.2022 16:24:28 |