Studiju veids |
maģistra akadēmiskās studijas |
Studiju programmas nosaukums |
Vides inženierija |
Nosaukums |
"Jauna neformālās izglītības programma 10. - 12. klases skolēniem vides inženierzinātņu jomā Nacionālajam botāniskajam dārzam" |
Nosaukums angļu valodā |
"New non-formal education program in environmental engineering for the National Botanical Garden aimed at 10-12 grade students" |
Struktūrvienība |
32000 Dabaszinātņu un tehnoloģiju fakultāte |
Darba vadītājs |
Jeļena Pubule |
Recenzents |
Ruta Vanaga |
Anotācija |
Rūtas Šikores-Podkalnes maģistra darbs: “Jauna neformālās izglītības programma 10.-
12. klases skolēniem vides inženierzinātņu jomā Nacionālajam botāniskajam dārzam"
Darba mērķis: Izpētīt neformālās vides izglītības attīstību Latvijā un tās lomu vides
inženierzinātnē ar mērķi radīt jaunu neformālās izglītības programmu 10.-12. klases
skolēniem, kura dotu iespēju aktīvā un izklaidējošā veidā iepazīt vides inženierzinātņu tēmas.
Darbs ir sadalīts trīs nodaļās, kur pirmajā nodaļā ir veikta neformālās vides izglītības
attīstība Latvijā un pasaulē un kādu iespaidu tas atstāj uz vidi un sabiedrību, darba otrajā
nodaļā ir aprakstīta caurviju prasmju nozīme izglītībā kopumā kā arī vides inženierzinātņu
jomā, bet trešajā nodaļā izstrādāta un ekonomiski pamatota neformālās izglītības programma
Nacionālajam botāniskajam dārzam.
Darba uzdevumi:
1. Iepazīties ar neformālās vides izglītības attīstības tendencēm Latvijā un pasaulē.
2. Izpētīt caurviju prasmju nozīmi izglītībā kopumā un vides inženierzinātnēs.
3. Apkopot un izanalizēt informāciju par NBD.
4. Izstrādāt jaunu caurviju prasmju attīstošu neformālās vides izglītības programmu vides
inženierzinātnēs NBD teritorijā.
Maģistra darba izstrādei tika izmantoti interneta resursi, dokumenti, zinātniskā literatūra,
grāmatas, CSP datubāze, LR ministriju, novadu, pašvaldību, apvienību un asociāciju mājas
lapās pieejamā informācija un pētījumi latviešu, vācu un angļu valodā.
Pētījumā secināts, ka NBD ekspozīcijas un jaunais Vides izglītības un informācijas centra
Botania ir piemērotas neformālās vides izglītības vides inženierzinātņu jomā realizēšanai.
Neformālās vides izglītības programmas mērķi saskan ar NBD mērķiem, kas saistīti ar dabas
un cilvēka mijiedarbības izpratni. Neformālās vides izglītības popularitāte ir augoša un to var
pielāgot dažādai mērķauditorijai. Neformālās vides izglītības programma vides
inženierzinātnēs bagātinās NBD izglītības pakalpojumu klāstu, kā arī spēlēs lomu sabiedrības
apziņas un vides inženierzinātņu jomas attīstībā.
Atslēgas vārdi: izglītība, neformālā, tūrisms, daba, vide, caurviju, inženierzinātne
Darbs satur: 104 lapas, 28 attēlus, 5 tabulas, 16 pielikumus. |
Atslēgas vārdi |
izglītība, neformālā, tūrisms, daba, vide, caurviju, inženierzinātne |
Atslēgas vārdi angļu valodā |
education, non-formal, tourism, nature, environment, permeate, engineering. |
Valoda |
lv |
Gads |
2022 |
Darba augšupielādes datums un laiks |
26.05.2022 10:21:08 |