Studiju veids |
maģistra akadēmiskās studijas |
Studiju programmas nosaukums |
Inženiertehnika, mehānika un mašīnbūve |
Nosaukums |
"Inversās metamodelēšanas pielietojums transportlīdzekļu analīzē" |
Nosaukums angļu valodā |
"The Use of Inverse Metamodeling for Vehicle Accident Analysis" |
Struktūrvienība |
31000 Būvniecības un mašīnzinību fakultāte |
Darba vadītājs |
profesors Jānis Auziņš |
Recenzents |
profesors Vladimirs Gonca |
Anotācija |
Darbā tika veikts literatūras apraksts par kuģu negadījumu izmeklēšanas gaitu, kuģu sadursmju veidiem, aprēķina modelēšanas metodēm, ko izmanto pasaulē. Kā arī izmantojot dažādu programmu (Working model un EdaOpt) iespējas tika rekonstruēts noteikts kuģu sadursmes gadījums, kur kuģis saskrienas ar tilta balstu. Kam par piēru tika ņemta Gruzijas karoga tankkuģa „Anna” sadursme ar Oskara Kalpaka tiltu Liepājā.
Ar WM palīdzību tika izveidot idealizēts kuģa modelis ar ko tika rekonstruēta kuģa sadursme. Tika veiktas simulācijas , lai rekonstruētu reālo sadursmi un atrastu pie kādiem nosacījumiem kuģis maina savu sadursmes trajektoriju.
Ar EdaOpt palīdzību tikai izveidots eksperimentu plāns, kas sastāvēja no 38 punktiem un ņemot koeficientu vērtības no piedāvātā plāna tās tika liktas WM modelī un taisītas simulācijas, lai tiktu atrasti nepieciešamie lielumi, kas pierādītu sadursmes atkarību no dažādo kritēriju ietekmes.
Tālākajā darba gaitā tika apstrādāti ekpermentu plānā iegūtie dati un veidotas aproksimācijas, kas attēlojās kā atbilžu virsmas.
Un pats beidzamais ir aproksimēto atbilžu optimizācija, jeb minimizācija, kur tiek salīdzināti reāli nomērītie lielumi ar eksperimentu plānā iegūtajam minimizētajām vērtībām.
Darbā ir: 102 lpp. teksts, 46. Attēli, 19. Tabulas, 70. Formulas un 42 Literatūras avoti. |
Atslēgas vārdi |
simulācija, sadursme, kuģis |
Atslēgas vārdi angļu valodā |
simulation, collision, ship |
Valoda |
lv |
Gads |
2011 |
Darba augšupielādes datums un laiks |
17.06.2011 13:13:56 |