Studiju veids |
bakalaura akadēmiskās studijas |
Studiju programmas nosaukums |
Vides zinātne |
Nosaukums |
"Ilgtspējīgas aviācijas degvielas izmantošana ES Zaļā kursa ietvaros" |
Nosaukums angļu valodā |
"Use of sustainable aviation fuels in the framework of the EU Green Course" |
Struktūrvienība |
27300 Vides aizsardzības un siltuma sistēmu institūts |
Darba vadītājs |
Aiga Barisa |
Recenzents |
Alīna Safronova |
Anotācija |
Bakalaura darba “Ilgtspējīgas aviācijas degvielas izmantošana ES Zaļā kursa ietvaros” autors ir Rīgas Tehniskās universitātes Vides zinātnes bakalaura programmas students Mārcis Pikšēns.
Izvirzītais darba mērķis ir noteikt potenciālos oglekļa dioksīda emisiju samazinājumus izmantojot ilgtspējīgu aviācijas degvielu kā arī gūt apstiprinājumu RNP AR procedūras lietderībai Rīgas Starptautiskajā lidostā. Galvenie uzdevumi, kas tika izvirzīti mērķa sasniegšanai ir zinātniskās literatūras apskats un eksperimentālo lidojumu datu ieguve sadarbībā ar “airBaltic”, lai varētu veikt CO2 emisiju samazinājuma aprēķinus.
Darbs sastāv no divām galvenajām daļām – literatūras analīzes un eksperimentālās datu analīzes un secinājumiem. Literatūras apskatā tiek aprakstīta iegūtā informācija par aviācijas lomu sabiedrībā, tās ietekmi uz klimatu un potenciālajiem nākotnes scenārijiem. Papildus tam tiek aprakstītas ietekmes uz klimatu mazināšanas iespējas aviācijā, alternatīvās degvielas un specifiskas RNP AR procedūras izmantošana. Pētījuma metodikā tika veidots eksperimenta plāns, ar kura palīdzību var veikt CO2 emisiju aprēķinus, patērētās degvielas daudzumu specifiska attāluma reisos un noteikt RNP AR procedūras lietderību.
Darbs sastāv no 64 lappusēm, 2 tabulām, 23 attēliem, 49 literatūras avotiem un 4 pielikumiem. |
Atslēgas vārdi |
Aviācija, ilgtspējīgas aviācijas degvielas, CO2 emisijas, emisiju tirdzniecības shēmas |
Atslēgas vārdi angļu valodā |
Aviation, sustainable aviation fuels, CO2 emissions, emission trading schemes |
Valoda |
lv |
Gads |
2022 |
Darba augšupielādes datums un laiks |
20.05.2022 14:54:04 |