Anotācija |
Bakalaura izpētes un projektēšanas mērķis ir izpētīt esošo situāciju ar vilcienu kustības organizēšanu un izstrādāt kustības saraksta pilnveidošanas projektu.
Projekta izstrādes veicamie uzdevumi:
1. Izpētīt vilcienu kustības organizēšanas principus un saraksta sastādīšanas metodes;
2. Novērtēt esošo Rīga -Skulte posma caurlaides spēju;
3.Izstrādāt vilcienu kustības organizēšanas tehnisko risinājumu caurlaides spējas paaugstināšanai.
Darbs sastāv no 6 daļām, kuras sevī ietver:
1. Īsi aprakstītus pārvadājumu un komercdarba organizācijas un plānošanas principus gan kravas, gan pasažieru pārvadājumiem;
2. Vagonplūsmu organizāciju, kur sniegts apskats par vilcienu formēšanas plānu, tā kārtību un vilcienu pieņemšanas/ nosūtīšanas un kustības kārtību;
3. Šinī sadaļā ir norādīta vilcienu kustības grafika nozīme un tam izvirzāmās prasības, to klasifikācija un izstrādāšanas kārtība, kā arī izskaidrots jēdziens par dzelzceļu caurlaides un caurvedes spēju un to aprēķini;
4. Nodaļā raksturota vilcienu kustības vadība, tās sistēma un ekspluatācijas darba pamatrādītāji;
5. Sniegts apraksts par Rīga-Skulte posma stacijām, kas sevī iekļauj informāciju par šādām stacijām: Rīgas pasažieru, Zemitāni, Sarkandaugava, Mangaļu kravas, Ziemeļblāzma, Vecāķi, Carnikava, Lilaste, Saulkrasti, Skulte;
6. Sadaļā sniegts posma caurlaides spējas paaugstināšanas risinājuma vērtējums, veikti aprēķini gan esošai posma caurlaides spējai, aprakstīta caurlaides spējas uzlabošanas metode un doti jaunie caurlaidspējas aprēķini.
Bakalaura darbā ir iekļauti 20 attēli, 13 tabulas, 10 diagrammas, kurās apkopoti anketas rezultāti un 6 pielikumi, tā apjoms ir 78 lpp.
Pateicoties darbā izmantotajai metodei ir izdevies uzlabot Rīga- Skulte dzelzceļa posma caurlaides spēju kravas vilcieniem. Vakara ekspresis sniedza uzlabojumus vienceļa bezpakešu grafika tipam par 25%, divceļu bezpakešu grafika tipam virzienā Zemitāni-Mangaļi par 12,5 % un divceļu pakešu grafika tipam par 4,54%. Rīta ekspresis sniedza uzlabojumus tikai divceļa bezpakešu grafika tipam virzienā Mangaļi-Zemitāni par 33,3 %. |