Noslēguma darbu reģistrs
  
Studiju darba apraksts
Studiju veids maģistra akadēmiskās studijas
Studiju programmas nosaukums Inženiertehnika, mehānika un mašīnbūve
Nosaukums Vilcēja un piekabes šūpošanās kustības analīze
Nosaukums angļu valodā Analysis of Swinging Movement of Tractor and Trailer
Struktūrvienība 31000 Būvniecības un mašīnzinību fakultāte
Darba vadītājs Jānis Vība
Recenzents Līga Gaile
Anotācija Pat tad, ja ir atļauti daži vienkāršojumi, šarnīrveida transportlīdzekļu dinamiskie modeļi parasti ietver lielu skaitu brīvības pakāpju. Rezultātā berzes apsvēršana ir īpaši sarežģīta. Riepu un ceļa kontakta modeļos parasti ir iekļauta berze. Par berzi vienību sakabēs tiek runāts retāk. Robotikas un transporta jomā ir sastopami vairāku korpusu riteņu transportlīdzekļi. Kinemātisko transportlīdzekļu kontrole ir bijusi pētījumu uzmanības centrā abās jomās vairāk nekā divas desmitgades. Vairāku piekabju kravas automašīnas kinemātiskā uzvedība ir aizraujoša tēma, īpaši, ja sistēma ir nestabila un brauc atpakaļ. Saliktā paneļa dati ir pārvietoti no ACP (Pre) uz statisko strukturālo moduli pēc tam, kad ir izveidots ciets modelis, izmantojot izkārtojuma/spogu modelēšanu. Šādā gadījumā ir noteikts robežnosacījums. Visām malām ir piemērota 10 KN slodze. Savienojuma bloks sastāvēja no kaļamā lietā tērauda ZG45. Rezultātā komponenta mehāniskās izturības novērtēšanai tika izmantoti fon Mises ražības kritēriji. Sprieguma sadalījums atklāj, ka savienojuma vienības maksimālais spriegums ir ievērojami zemāks par materiāla tecēšanas robežu. Deformācija tika iegūta kā 0,376 mm noteiktos robežnosacījumos. Turklāt šis pētījums veiksmīgi izstrādā modeļus ar dažādu brīvības pakāpi Mathcad.
Atslēgas vārdi Svārstības, pilnīga deformācija, šūpošanās, izlīdzināšana, piekabe
Atslēgas vārdi angļu valodā Oscillation, Total Deformation, Swinging, Alignment, Trailer
Valoda eng
Gads 2022
Darba augšupielādes datums un laiks 18.01.2022 23:11:04