Studiju veids |
maģistra akadēmiskās studijas |
Studiju programmas nosaukums |
Inženiertehnika, mehānika un mašīnbūve |
Nosaukums |
Vilcēja un piekabes šūpošanās kustības analīze |
Nosaukums angļu valodā |
Analysis of Swinging Movement of Tractor and Trailer |
Struktūrvienība |
31000 Būvniecības un mašīnzinību fakultāte |
Darba vadītājs |
Jānis Vība |
Recenzents |
Līga Gaile |
Anotācija |
Pat tad, ja ir atļauti daži vienkāršojumi, šarnīrveida transportlīdzekļu dinamiskie modeļi parasti ietver lielu skaitu brīvības pakāpju. Rezultātā berzes apsvēršana ir īpaši sarežģīta. Riepu un ceļa kontakta modeļos parasti ir iekļauta berze. Par berzi vienību sakabēs tiek runāts retāk. Robotikas un transporta jomā ir sastopami vairāku korpusu riteņu transportlīdzekļi. Kinemātisko transportlīdzekļu kontrole ir bijusi pētījumu uzmanības centrā abās jomās vairāk nekā divas desmitgades. Vairāku piekabju kravas automašīnas kinemātiskā uzvedība ir aizraujoša tēma, īpaši, ja sistēma ir nestabila un brauc atpakaļ. Saliktā paneļa dati ir pārvietoti no ACP (Pre) uz statisko strukturālo moduli pēc tam, kad ir izveidots ciets modelis, izmantojot izkārtojuma/spogu modelēšanu. Šādā gadījumā ir noteikts robežnosacījums. Visām malām ir piemērota 10 KN slodze. Savienojuma bloks sastāvēja no kaļamā lietā tērauda ZG45. Rezultātā komponenta mehāniskās izturības novērtēšanai tika izmantoti fon Mises ražības kritēriji. Sprieguma sadalījums atklāj, ka savienojuma vienības maksimālais spriegums ir ievērojami zemāks par materiāla tecēšanas robežu. Deformācija tika iegūta kā 0,376 mm noteiktos robežnosacījumos. Turklāt šis pētījums veiksmīgi izstrādā modeļus ar dažādu brīvības pakāpi Mathcad. |
Atslēgas vārdi |
Svārstības, pilnīga deformācija, šūpošanās, izlīdzināšana, piekabe |
Atslēgas vārdi angļu valodā |
Oscillation, Total Deformation, Swinging, Alignment, Trailer |
Valoda |
eng |
Gads |
2022 |
Darba augšupielādes datums un laiks |
18.01.2022 23:11:04 |