Anotācija |
Maģistra darbs “LIDMAŠĪNAS FORMAS DRONA FIZELĀŽAS RĀMAS STIPRINĀJUMA PROGNOZĒŠANA”.
Pētījuma mērķis ir veikt simulāciju, kur projektēto kvadrokopteru pakļaut maksimālai deformācijai, maksimālai spriegumam un deformācijas enerģijai. Deformācija, Von neiztur spriegumus un deformācijas, kad motors ar dzenskrūvi iedarbojas uz augšu pacelšanas spēku, kas līdzvērtīgs 44N uz vienu roku. Tiek pieņemts, ka materiāls ir viendabīgs tērauds un, otrkārt, ar CFRP materiālu, kam ir lielāka stiepes izturība. Simulācijas laikā rokas ģenerētais ievades pacelšanas spēks svārstās no 44-100 NM max. Tika apkopoti un salīdzināti dronu un materiālu, piemēram, homogēna tērauda un oglekļa šķiedras pētījumi, kā arī citu pētnieku veiktās materiālu pārbaudes. Tika izmantots matemātiskais modelis un simulācija veikta ANSYS.
Darba hipotēze ir: CFRP sniedz labākus rezultātus izmantošanai dronā nekā konstrukcijas tērauds. Diplomdarbs sastāv no divām daļām. Pirmā daļa ir literatūras apskats, kas aptver dronu būtību, vēsturisko attīstību, dronu tehnoloģiju teorētisko pamatojumu un lidojuma principus. Šajā nodaļā ir sniegts arī analītisks ieskats par materiāliem, ko izmanto dronos attiecībā uz tēraudu un oglekļa šķiedru, kā arī par materiālu stiepes izturību un testiem. Praktiskā daļa sastāv no simulācijas, kas veikta ANSYS.
Hipotēze ir pierādīta. No abām analīzēm autors secina, ka CFRP var izturēt vislielāko stresu. Tas ir tāpēc, ka CFRP esošajām sastāvdaļām ir augsta izturības un svara attiecība, salīdzinot ar strukturālo tēraudu. Arī CFRP, salīdzinot ar konstrukcijas tēraudu, ir liela deformācija. Tas ir tāpēc, ka CFRP ir augsts elastības moduļa un svara attiecība, salīdzinot ar strukturālo tēraudu.
Darba apjoms ir 101 lappuses. Tajā ir 17 attēli, 1 tabula un 2 pielikumi. Bibliogrāfija ietver 50 avotus. |