Studiju veids |
maģistra akadēmiskās studijas |
Studiju programmas nosaukums |
Inženiertehnika, mehānika un mašīnbūve |
Nosaukums |
Ātrvilciena pantogrāfatdalītāja kontrole. |
Nosaukums angļu valodā |
High-speed rail pantograph control. |
Struktūrvienība |
31000 Būvniecības un mašīnzinību fakultāte |
Darba vadītājs |
Marina Čerpinska |
Recenzents |
Jānis Vība |
Anotācija |
Izplešoties ātrgaitas vilcienu infrastruktūrai Eiropā un pasaulē, ir kļuvusi aktuāla tēma par ātrgaitas vilciena pantogrāfa kontaktvirsmas ietekmi uz kontakttīklu, lai nodrošinātu sistēmas korekto dinamisko darbību. Šis pētījums piedāvā dinamisku pantogrāfa un kontakttīkla modeli, kas ņem vērā kontaktspēku starp kontakttīklu un augšējo vadu. Kontakttīkls ir konstruēts, izmantojot galīgo elementu metodi, savukārt pantogrāfs ir veidots, izmantojot vienas masas (lumped-mass) modeli. Tiek piedāvātas divas dažādas metodoloģijas kontakttīklu sistēmas pantogrāfa modeļa analīzei. Izmantojot ANSYS programmatūru ar diviem dažādiem materiāliem, alumīnija sakausējumu un AL MMC P100/6061, mēs atradīsim pantogrāfa modeļa deformāciju un spriegumus. 2D darba modeļa programmatūra palīdzēs atrisināt sarežģītas problēmas, un simulācija 2D skatā veicina situācijas pareizo izpratni. Izmantojot 2D darba modeli, var veikt matemātiskos aprēķinus pantogrāfa modelim ar trīs brīvības pakāpēm. Rezultāti liecina, ka AL MMC P100/6061 ir labāk piemērots pantogrāfam nekā alumīnija sakausējums, jo AL MMC P100/6061 ir neliela deformācija un spriegumi nekā alumīnija sakausējumam. |
Atslēgas vārdi |
pantogrāfs-kontakttīkls, galīgo elementu metode, dažādi materiāli, ANSYS simulācija |
Atslēgas vārdi angļu valodā |
pantograph-catenary, finite element method, different materials, ANSYS simulation |
Valoda |
eng |
Gads |
2022 |
Darba augšupielādes datums un laiks |
15.01.2022 10:33:54 |