Studiju veids |
maģistra akadēmiskās studijas |
Studiju programmas nosaukums |
Enerģētika un elektrotehnika |
Nosaukums |
"Asinhrono dzinēju pārslodzes izpēte ar matemātiskās modelēšanas metodēm" |
Nosaukums angļu valodā |
"Research of the induction motor overload protection by means of the mathematical modeling methods" |
Struktūrvienība |
27200 Enerģētikas institūts |
Darba vadītājs |
K.Ketners |
Recenzents |
|
Anotācija |
Apskatāma tēma mūsdienā ir aktuāla, jo asinhronos dzinējus ļoti plaši pielieto rūpnīcās un lauksaimniecībā. Ja dzinējus neaizsargāt tie var sabojāties un var notikt neatgriezeniski procesi, kā arī ražošanas apstāšanās, dēļ tā nodarot lielus finansiālus zaudējumus.
Darba ir aprakstīts asinhronais dzinējs uzbūve, darbības princips, kā arī dzinēju avārijas cēloņi. Apskatīts tiek arī dzinēju aizsardzības veidi no pārslodzes ar kūstošiem drošinātājiem, maksimālas strāvas relejiem un termorelejiem.
Ar matemātiskas modelēšans palīdzību darbā tika palaisti trīs asinhonie dzinēji tukšgaitā un ar tālāko slodzes pieaugumu.Slodzes pieaugumi ir ar dažādiem laika periodiem un lielumiem.
Pētījuma daļā tika izpētīts asinhrono dzinēju darbība palaišnas momentā un ar tālāko slodzes pieaugumu, kad dzinēji tika noslogoti tā, lai pēc noteikta laika posma aizsardzības aparāti nostrādātu un atslēgtu, apskatāmos darbā dzinējus, no tīkla sprieguma.
Darbā: 75 lpp. teksts,32. attēli, 3 tabulas un 13 nosaukumu informācijas avoti. |
Atslēgas vārdi |
Asinhrono dzinēju pārslodze |
Atslēgas vārdi angļu valodā |
Induction motor overload |
Valoda |
lv |
Gads |
2011 |
Darba augšupielādes datums un laiks |
14.06.2011 21:40:40 |