Anotācija |
Kopš 21. gadsimta ienākšanas interneta tehnoloģijas turpina attīstīties, un interneta uzņēmumi, kas balstās uz interneta tehnoloģijām, ir veicinājuši tradicionālo nozaru pārveidi un modernizāciju un kļuvuši par jauno ekonomiskās attīstības dzinējspēku. Lai gan Ķīnas interneta uzņēmumi paļaujas uz milzīgo iekšzemes interneta tirgu un inovācijas ir bijušas salīdzinoši veiksmīgas, tomēr, salīdzinot ar Amerikas Savienotajām Valstīm kā pasaules interneta lielvaru, Ķīnas interneta uzņēmumi strauji attīstās un tajā pašā laikā saskaras ar daudzām problēmām, tāpēc interneta uzņēmumu attīstības iespēju un problēmu izpēte ir ļoti nozīmīga Ķīnas tehnoloģiskajai attīstībai. Ķīnas interneta uzņēmumu konkurētspēja ir salīdzinoši vāja, un starptautiskajā arēnā joprojām ir acīmredzama plaisa starp tiem un ASV interneta biznesa gigantiem. Interneta uzņēmumu tālāku paplašināšanos un nostiprināšanos ierobežo oriģinālu produktu inovācijas spēju trūkums, vienīgais peļņas modelis, nepietiekami ieguldījumi uzņēmumu galvenajos konkurētspējas faktoros utt. Tāpēc, pamatojoties uz Ķīnas interneta uzņēmumu attīstības salīdzinošo analīzi, šajā darbā ir ierosināti attiecīgi pretpasākumi Ķīnas interneta uzņēmumu konkurētspējas un attīstības spēju attīstībai.
Ņemot Ķīnas interneta uzņēmumus par analīzes objektu, šajā darbā vispirms ir izklāstīta izvēlētās tēmas priekšvēsture un nozīme, apskatīta pašreizējā uzņēmumu konkurētspējas pētījumu situācija valstī un ārvalstīs, kā arī precizētas darba pētniecības idejas un pētījuma saturs. Otrkārt, tajā aprakstīta interneta nozares un uzņēmumu attīstības vēsture un pašreizējā situācija, kā arī interneta nozares un uzņēmumu raksturīgās iezīmes Ķīnā un veikta nozares un uzņēmumu raksturīgo iezīmju analīze, lai pēc tam liktu pamatu konkurētspējas analīzei. Tajā pašā laikā, izmantojot salīdzinošās analīzes metodi, mēs par piemēru ņemam Alibaba, Tencent un Baidu un salīdzinām un analizējam šo trīs uzņēmumu konkurences vidi, stiprās un vājās puses, pēc tam salīdzinām un analizējam abu uzņēmumu konkurētspējas pamatus vairākos aspektos, piemēram, pētniecības un izstrādes spējas, lietotāju viskozitāte, lielie dati un starptautiskā konkurētspēja, lai noteiktu Ķīnas interneta uzņēmumu attīstības grūtību un iespēju cēloņus. Tūlīt pēc tam saskaņā ar uzņēmumu konkurētspējas novērtēšanas pētniecības teoriju tika noteikti novērtēšanas rādītāju izvēles principi un par konkurētspējas novērtēšanas pamatu tika izvēlēti četru veidu rādītāji, ņemot vērā interneta uzņēmumu īpatnības. Atbilstoši izvēlētajiem rādītājiem tika izpētīta datu standartizācijas metode, dažādiem rādītājiem tika izmantotas dažādas standartizācijas metodes, tika analizētas hierarhiskās analīzes metodes īpašības un, izmantojot hierarhiskās analīzes metodi, tika izveidots novērtēšanas modelis. Pamatojoties uz pašreizējo situāciju Ķīnas interneta uzņēmumos un izveidoto datu vākšanas un apstrādes modeli, tika iegūts katra uzņēmuma konkurētspējas indekss un analizēti novērtēšanas gadījuma rezultāti. Visbeidzot, pamatojoties uz gadījumu analīzi un izpratni par Ķīnas interneta nozari un uzņēmumiem, tiek veikts kopsavilkums un sniegti priekšlikumi Ķīnas interneta uzņēmumu konkurētspējas uzlabošanai un turpmākai attīstībai. |