Studiju veids |
bakalaura profesionālās studijas |
Studiju programmas nosaukums |
Aviācijas transports |
Nosaukums |
Lidmašīnas spārna noguruma un struktūras analīze. |
Nosaukums angļu valodā |
Fatigue and Structure Analysis of The Aircraft Wing. |
Struktūrvienība |
31000 Būvniecības un mašīnzinību fakultāte |
Darba vadītājs |
Pēteris Pavlovskis |
Recenzents |
Ali Arshad Docents, Dr. sc. ing. |
Anotācija |
Šī darba mērķis ir optimizēt gaisa kuģa spārna statisko, dinamisko un noguruma analīzi attiecībā uz trim dažādiem materiāliem. Izmantojot šo analīzi, salīdzinot analīzes rezultātus, tiek izvēlēts vispiemērotākais materiāls spārnu konstrukcijai. Šī statiskā, dinamiska un noguruma pārbaude tiek veikta, lai samazinātu gaisa kuģa bojājumus un apstiprinātu drošību.
Sniegtajā teorijā tas ietver visizplatītākos lidmašīnu atteices režīmu veidus, kļūmju iemeslus, lidmašīnas spārna aerodinamiskās teorijas un spārnu arhitektūru ar efektivitāti un drošību. Šajā darbā tālāk tika apspriesti iekraušanas apstākļi lidmašīnas ekspluatācijas laikā un to ietekme uz gaisa kuģa spārnu struktūru.
Šajā projektā bombardieris Learjet 45 tika izmantots kā atsauces lidmašīna, un tam tika veikta statiskā un dinamiskā analīze. Spārnu modeļi tiek veidoti, izmantojot izgudrotāju, un šim modulim ir izmantoti trīs dažādi materiāli. Galīgo elementu analīze veikta, lai analizētu statisko un dinamisko strukturālo analīzi. Statiskās analīzes metodes laikā maksimālais Von garām spriegums un tika apsvērta maksimālā nobīde spārna modeļa galā. Tika salīdzināta materiāla tecēšanas stipruma faktiskā vērtība un spārnu modeļu maksimālā Von garāmbrauciena sprieguma rezultāti. Dinamiskajā testēšanā tika noteiktas spārnu modeļa dabiskās frekvences. Šai analīzei tika izveidoti trīs dažādi modeļi ar dažādām dimensijām, un tos izmantoja tikai sākotnējā spārnu modeļa dabiskās frekvences iegūšanai. Noguruma testā maksimālo un minimālo spriegumu mainīgie un vidējie spriegumi tika aprēķināti atbilstoši slodzes apstākļiem un materiālam. Rezultātā tika ņemti kopējie dzīves cikli un bojājumu procenti attiecībā uz dažādiem materiāliem.
Turpmākajā šī darba diskusijā tiek apspriesta materiālu optimizācija. Šajā diskusijā tika ņemta vērā materiāla izturība, izturība, svars, izturība pret koroziju un cena. Ņemot vērā visas materiāla īpašības un izmaksu koeficientu, tika izvēlēts vispiemērotākais materiāls šim spārnu dizainam.
Šis darbs sastāv no 77 lappusēm, 35 attēliem, 11 tabulām un 51 Atsauces |
Atslēgas vārdi |
Noguruma analīze, statiska, dinamiska, materiāls, lidmašīnas spārns, maksimālais spriegums, oriģinālais spārnu modelis, izturība, frekvences, korozija, spēki, flangs |
Atslēgas vārdi angļu valodā |
Fatigue analysis,static, dynamic, material,aircraft wing,maximum stress,original wing model, strength, frequencies, corrosion, forces, airfoil |
Valoda |
eng |
Gads |
2021 |
Darba augšupielādes datums un laiks |
18.06.2021 21:33:26 |