Studiju veids |
bakalaura profesionālās studijas |
Studiju programmas nosaukums |
Aviācijas transports |
Nosaukums |
Vieglā gaisa kuģa spārna aerodinamiskā optimizācija. |
Nosaukums angļu valodā |
Aerodynamic Optimization of a Light-Aircraft wing. |
Struktūrvienība |
31000 Būvniecības un mašīnzinību fakultāte |
Darba vadītājs |
Ali Arshad |
Recenzents |
Elmenshawy Adham Ahmed Awad Elsayed Asistents, Mg. sc. ing. |
Anotācija |
Tā kā tehnoloģiju un lidmašīnu attīstība gadu gaitā ir palielinājusies, palielinās arī vajadzība pēc iespējas palielināt katra gaisa kuģa veiktspēju. To galvenokārt ietekmē nepieciešamība samazināt ekspluatācijas izmaksas un samazināt lidojuma laikā patērēto degvielu. Šie mērķi ir saistīti, jo gaisa kuģa veiktspējas uzlabošana ar svara samazināšanu, vieglāku struktūru vai uzlabotu aerodinamiku ietekmēs degvielas patēriņu un ekspluatācijas izmaksas. Šis darbs parāda optimizētas lidlauka validācijas procesu [1]. Lai apstiprinātu aerolektora (SG6043mod) veikto optimizāciju, tika izstrādāti divi identiski spārni, ar vienīgo atšķirību ir tā, ka katrs spārns ir izgatavots no citas spārna. Spārni tika izgatavoti identiski, lai salīdzinātu to sniegumu.
Pludmales un spārni ir paredzēti darbam zemskaņas režīmā. Tos galvenokārt paredzēts izmantot vieglajām lidmašīnām vai UAV. Galvenais iemesls ir tas, ka optimizētā lidaparāts nodrošina augstāku pacēlumu nekā oriģināls, tādējādi uzlabojot paredzētās lidmašīnas izturību vai lietderīgo slodzi. Modificēto paplāksni var izmantot vairākiem gaisa kuģiem, kas darbojas zemāk esošajā režīmā. Ātruma ierobežojumu ierobežo lidlauka ģeometriskās īpašības un optimizācijas metodoloģija.
Spārns tika izstrādāts, izmantojot programmatūru OpenVSP, kas ir lidmašīnas parametru ģeometrijas rīks. CFD analīzes veikšanai tika izveidots kontroles tilpums un siets. Analīze tika veikta, izmantojot plaši izmantoto turbulences modeli (K-ω SST). Šim modelim ir vairākas priekšrocības šāda veida analīzei. Iegūtie dati par dažādiem uzbrukuma leņķiem rāda, ka vidēji modificētās spārna (SG6043mod) spārnam ir 13,1% uzlabojums attiecībā uz maksimālo pacelšanas koeficientu pār spārnu, kas izgatavots no sākotnējās spārna (SG6043). |
Atslēgas vārdi |
Zems Reinoldsa skaitlis, lidmašīna, vieglie lidaparāti, optimizācijas metodika, izturība |
Atslēgas vārdi angļu valodā |
Low Reynolds number, airfoil, Light-Aircraft, Optimization methodology, Endurance |
Valoda |
eng |
Gads |
2021 |
Darba augšupielādes datums un laiks |
15.06.2021 14:21:17 |