Studiju veids |
bakalaura akadēmiskās studijas |
Studiju programmas nosaukums |
Inženiertehnika, mehānika un mašīnbūve |
Nosaukums |
Sijas stinguma analīze pie trieciena slodzēm. |
Nosaukums angļu valodā |
Design of beam stiffness with regard to collision impact. |
Struktūrvienība |
31000 Būvniecības un mašīnzinību fakultāte |
Darba vadītājs |
Marina Čerpinska |
Recenzents |
Māris Eiduks |
Anotācija |
Noslēguma darba autors: Kirishanth Satkunaseelan
Noslēguma darba zinātniskais vadītājs: Dr. sc. ing., Lecturer M. ČERPINSKA
Noslēguma darba temats: Sijas stinguma analīze pie trieciena slodzēm
Angļu valodā rakstītais darbs ietver ievadu, literatūras apskatu, simulācijas darbu, secinājumus un turpmākā darba apjomu. Darbu skaits 60 lappuses, tajā ietilpst attēls, simulācijas darbu attēls, tabula, vienādojums un daži paskaidrojumi.
Darba mērķis: Dotā pētījuma mērķis ir sijas stingrības analīze sadursmes (trieciena) laikā. Darbā koncentrējos uz tiem materiāliem, kas tiek izmantoti automašīnas virsbūvē. Virsbūvi esmu modelējis divējādi – sākumā kā pildītu sarežģītas formas objektu, tad kā čaulu bez piepildījuma. Salīdzinot pildītu ķermeni un čaulu, katram materiālam veikta simulācijas analīze ar dažādu ātrumu. Rezultāti papildināti ar skaidrojumu par konstrukcijas stingumu, sadursmi un to, kā šīs īpašības izmanto reālajā dzīvē.
Simulācijas parametri. Darbā parādīts, kāda ir dažādu materiālu uzvedība sadursmē pie dažāda sadursmes ātruma. Esmu salīdzinājis siju no oglekļa sakausējuma, alumīnija un titāna ar ātrumu 110 m/s, 50 m/s un 30 m /s un, izmantojot SOLIDWORKS programmatūru. Pie šiem parametriem modelēta sadursme un atrasta konstrukcijas stingrība. 2. nodaļā aplūkota sadursmes trieciena teorija, kas nosaka, ka ir būtiski noteikt sadursmes ātrumu, plakni un virzienu, kā arī atjaunošanās koeficientu. Rezultātā izveidota tabula par enerģijas absorbciju vairākām frontālām avārijām pret stingru sienu, atkarībā no transportlīdzekļa īpašībām un ātruma. Visbeidzot, esmu veicis stresa analīzi un deformācijas grafisku analīzi. |
Atslēgas vārdi |
Sijas stingrība, Sadursmes trieciens, Autoavārija, Solidworks, Sadursmes simulācija, Spēcīgi materiāli, Automašīnas ātrums, Stabilitātes kontrole, Automašīnas modelis, Gaisa spilvens, Pretbloķēšanas bremzes, Elastīgā reakcija, Sadursmes plakne, Transportlīdzekļa parametrs, Vilces kontrole, Ātrums, Paātrinājums, Dinamiski modeļi , Sijas stingrība, Mehāniskā korpusa stingrība, Izmēriet stingrību, tērauds, Titāns, Alumīnijs |
Atslēgas vārdi angļu valodā |
Beam stiffness, Collision impact, Car accident, Solidworks, Collision simulation, Strong materials, Car speed, Stability control, Car model, Air bag, Antilock brakes, Elastic response, Collision plane, Vehicles parameter, Traction control, Velocity, Acceleration, Dynamic models, Beam stiffness, Mechanical body stiffness, Measure stiffness, steel, Titanium, Aluminium. |
Valoda |
eng |
Gads |
2021 |
Darba augšupielādes datums un laiks |
09.06.2021 09:25:09 |