Studiju veids |
bakalaura akadēmiskās studijas |
Studiju programmas nosaukums |
Informācijas tehnoloģija |
Nosaukums |
Modelēšanas lietošana satiksmes uzlabošanai uz dzelzceļa pārbrauktuves |
Nosaukums angļu valodā |
Application of Simulation to Improve Traffic at a Railway Crossing |
Struktūrvienība |
33000 Datorzinātnes, informācijas tehnoloģijas un enerģētikas fakultāte |
Darba vadītājs |
Vitālijs Boļšakovs |
Recenzents |
Dr. sc. ing Jurijs Tolujevs |
Anotācija |
Bakalaura darbā tiek pētīta dzelzceļa pārbrauktuves zemas caurlaidspējas un tās neefektīvas izmantošanas problēma. Darbā ir aplūkotas imitācijas modelēšanas iespējas, kas palīdz definēt pētāmā ceļa posma problēmas nopietnību, izstrādāt tās iespējamos risināšanas variantus un analizēt to efektivitāti. Pētāmais ceļa posms ir Rīgas pilsētas Imantas – Zolitūdes dzelzceļa pārbrauktuve un tai tuvākie krustojumi. Izvēlētājā modelēšanas programmā “AnyLogic” tika izstrādāti uz aģentiem balstīti diskrētu notikumu modeļi – esošās situācijas modelis un divi modeļi, kas prognozējami uzlabos dzelzceļa pārbrauktuves un tās tuvāko krustojumu caurlaidspēju. Trīs modeļu ievaddati atbilst reālās dzīves automobiļu plūsmām. Teorētiskajā pamatojumā apskatītie: dzelzceļa pārbrauktuves uzdevums un ceļu caurlaidspēju ietekmējošie faktori, palīdzēja izstrādāt kvalitatīvus modeļus. Darba eksperimentālajā daļā iegūtie rezultāti pierādīja, ka pētāmā posmā satiksme ir apgrūtināta. Risinājums, kurā tiek apskatīta joslu skaita palielināšana, parādīja labākus rezultātus situācijas uzlabošanai nekā modelis ar tilta tipa estakādi. Balstoties uz pētījuma rezultātiem tika izvirzītas rekomendācijas pētāmā ceļa posma izmaiņām.
Darba apjoms – 61 lpp., 11 tabulas, 16 attēli un 4 pielikumi. |
Atslēgas vārdi |
Imitācijas modelēšana; dzelzceļa pārbrauktuve; ceļa caurlaidspējas uzlabošana. |
Atslēgas vārdi angļu valodā |
Simulation modeling; railway crossing; road throughput capacity improvement. |
Valoda |
lv |
Gads |
2021 |
Darba augšupielādes datums un laiks |
03.06.2021 10:50:57 |