Anotācija |
Bakalaura darba “Elektromobiļu uzlādes infrastruktūras izpēte un optimizācija Rīgā un tās apkārtnē” mērķis ir iepazīties elektrotransportlīdzekļu infarstruktūru Rīgā, uzlādes pieejamību, uzņēmumu “E-mobi” un “Elektrum” izstrādāto aplikāciju iespējas un piedāvāt jaunu uzlādes veidu situācijas uzlabošanai.
Latvijā šobrīd pieejama tikai ātrā un lēnā uzlāde ar vadu jeb spraudņa uzlāde. Bakalaura darbā tiek pētīti dažādi uzlādes veidi: induktīvā uzlāde, uzlāde ar vadu, akumulatoru nomaiņa, to priekšrocības un trūkumi, kā arī pētītas lielāko elektrouzlādes ķēžu uzņēmumu “E-mobi”, “Elektrum” aplikācijas.
Bakalaura darba gaitā tika veikta prognoze elektrotransportlīdzekļu skaita pieaugumam turpmākajos trīs gados un, vadoties pēc satiksmes intensitātēs datiem Rīgas centra, tiek analizēta prognozētā elektrotransportlīdzeķļu skaita attiecība pret šī brīža elektrouzlādes staciju skaitu, piedāvāts jauns uzlādes veids jeb induktīvā uzlāde lietderīgai sastrēgumos pavadītā aizkavējuma laika izmantošanai, piedāvāts aplikāciju apvienojums uzlādes procesa uzlabošanai.
Bakalaura darba nobeigumā tiek secināts, ka esošais elektrouzlādes staciju daudzums attiecībā pret Latvijā reģistrētajiem elektrotransportlīdzekļiem ir pietiekams, un pat pēc prognozētā transportlīdzekļu skaita pieauguma, nav nepieciešams uzstādīt jaunas.
Bakalaura darba apjoms ir 60 lapaspuses: tas ietver ievadu, 4 nodaļas, secinājumus un priekšlikumus, 3 pielikumus, 22 attēlus, 9 formulas un 2 tabulas. |