Anotācija |
Bakalaura darba mērķis ir izveidot papildinātās realitātes mobilo lietotni Android platformai, ar kuras palīdzību varētu attēlot virtuālos objektus telpā. Pandēmijas (COVID-19) izraisīto apstākļu rezultātā vismaz gadu nebija iespējams klātienē, pirms to iegādes, aplūkot dažādas preces, arī interjera objektus – mēbeles. Lai arī papildinātās realitātes tehnoloģiju saukt par jaunu ir grūti, tā ir jau salīdzinoši nobriedusi, pat par spīti spiedošajiem apstākļiem, ko radījusi pandēmija, papildinātās realitātes risinājumi nav nostiprinājušies ne sabiedrības, ne arī pašu tirgotāju apziņā kā risinājums, ko būtu primāri nepieciešams izmantot, lai atvieglotu preču iegādi, kā arī risinātu dažādas problēmas, kas var rasties attālinātā iegādes procesā. Ir nepieciešams izpētīt esošos risinājumus interjera plānošanā, ar kuru palīdzību telpā iespējams ievietot mēbeles un noteikt, kādi ir to trūkumi, lai tos novēršot, papildinātās realitātes risinājumus novērtētu un izmantotu biežāk. Darba ietvaros nepieciešams izpētīt papildinātās realitātes darbības pamatprincipus, apskatīt jau esošos risinājumus, kā arī eksistējošās tehnoloģijas. Balstoties uz veikto pētījumu rezultātiem, izvēlēties piemērotākos rīkus un izveidot papildinātās realitātes mobilo lietotni, lai sasniegtu bakalaura darba mērķi. Bakalaura darba realizācijas daļā izveidota mobilā papildinātās realitātes lietotne, kas paredzēta Android platformai. Tā izstrādāta, izmantojot Unity spēļu dzini, ARCore programmatūras izstrādes komplektu, tā atbalsta dažādu virtuālo objektu ievietošanu telpā, dažādas darbības ar tiem. Bakalaura darba apjoms ir 55 lapaspuses, 40 attēli, 17 tabulas un 3 pielikumi. |