Noslēguma darbu reģistrs
  
Studiju darba apraksts
Studiju veids bakalaura akadēmiskās studijas
Studiju programmas nosaukums Automātika un datortehnika
Nosaukums Virtuālās realitātes tehnoloģiju izmantošana vidusskolu izglītības procesā
Nosaukums angļu valodā Use of Virtual Reality Technologies in Secondary School Education
Struktūrvienība 12200 Datorvadības,automātikas un datortehnikas institūts
Darba vadītājs Katrina Boločko
Recenzents Māra Pudāne, LDI
Anotācija Bakalaura darba mērķis ir izstrādāt vidusskolas mācību priekšmetam mācību materiālus virtuālā realitātē un vienkāršotu variantu 3D lietotnes veidā, nodrošinot materiālu pieejamību lielākam skolēnu skaitam un materiālu atbilstību jaunai kompetenču pieejai. Mūsdienu pasauli nevar iztēloties bez jaunu tehnoloģiju ieviešanas, kas optimizē un atvieglo mūsu dzīvi. Informācijas tehnoloģiju attīstība ļāva radīt virtuālu realitāti, kas ir milzīgs progress un ir milzīgs potenciāls izglītības jomā. Izmantojot virtuālo realitāti, rodas iespēja uzlabot izglītības kvalitāti, kā arī ieinteresēt bērnus studēt priekšmetus rūpīgāk, kas savukārt uzlabos skolēnu sekmīgumu. Šajā darbā tiek izskatīti virtuālās realitātes pamatjēdzieni, izpētīta virtuālās realitātes ietekme uz informācijas uztveri: droša un interaktīva mācīšanās, virtuālās realitātes ieviešanas finanšu aspekts. Tiek pētīta arī virtuālās realitātes ietekme uz cilvēka (it īpaši skolēna) fizisko un mentālo veselību. Tā kā darbs tiek realizēts ar domu to pielietot izglītības jomā, darbā ir apskatīta arī jauna “kompetenču pieeja” izglītībai. Darba autore konsultējās ar skolotāju, kas ļāva nodrošināt izstrādātā mācību materiāla atbilstību mūsdienas izglītības pieejas prasībām. Ņemot vērā, ka virtuālās realitātes tehnoloģijas var nebūt pieejamas skolās, izstrādātais mācību materiāls iekļauj arī vienkāršāku variantu, kas var tikt palaists uz lielāko daļu pieejamo viedtālruņu un neprasa papildus tehnisko aprīkojumu. Tehniskā aprīkojuma pieejamības gadījumā mācību materiāls būs pārskatāms virtuālajā vidē.
Atslēgas vārdi VIRTUĀLA REALITĀTE, KOMPETENŠU PIEEJA, INTERAKTĪVAIS APMĀCĪBAS VIEDS
Atslēgas vārdi angļu valodā VIRTUAL REALITY, COMPETENCE APPROACH, INTERACTIVE LEARNING METHOD
Valoda lv
Gads 2021
Darba augšupielādes datums un laiks 31.05.2021 09:34:48