Studiju veids |
maģistra profesionālās studijas |
Studiju programmas nosaukums |
Elektrotehnoloģiju datorvadība |
Nosaukums |
"Viedās autotransporta kustības organizācijas iespēju izpēte" |
Nosaukums angļu valodā |
"Research of the smart intersection management and posibilities for transportation technology systems" |
Struktūrvienība |
33000 Datorzinātnes, informācijas tehnoloģijas un enerģētikas fakultāte |
Darba vadītājs |
Andrejs Potapovs |
Recenzents |
Mihails Gorobecs |
Anotācija |
Maģistra darba tēma ir “Viedās autotransporta kustības organizācijas iespēju izpēte”.
Ņemot vērā, ka pilsētas ik dienu plešas lielākas un arī cilvēku daudzums pilsētās palielinās, kas veicina arī automašīnu skaita palielināšanos, ir nepieciešams attīstīt transportlīdzekļu kustības organizēšanas iespējas. Transportlīdzekļu sistēmas efektivitātei ir tieša ietekme uz ekonomiku, vidi, drošību, kā arī cilvēku labklājību.
Maģistra darba teorētiskajā daļā tiek apskatītas tādas tēmas kā: tehnoloģiju attīstība, vadības ierīces, monitorings, inteliģentās transporta vadības sistēmas un tās apakšnozares, lai padarīt iespējām bagātāku un drošāku pilsētvidi ikvienam no mums.
Pētnieciskajā daļā tiek analizēta satiksmes plūsmas caurlaidība ceļa posmā no Maskavas ielas 240a līdz Maskavas ielas un Taisnās ielas krustojumam.
Pamatojoties uz pašreizējās situācijas analīzi, tika veikti aprēķini, lai paaugstinātu esošās sistēmas caurlaidību un spētu tikt galā ar šī brīža esošajiem sastrēgumiem, kuri veidojās pīķa stundu laikā noteiktajā ceļa posmā.
Pētnieciskā daļa sastāv no divām daļām, kurās ir aprakstīts un aprēķināts, kādā veidā uzlabot luksoforu objektu infrastruktūru. Šīs abas daļas papildina viena otru, līdz ar to vienreiz uzlabojot šajā ceļa posmā luksoforu objektus, otru reizi iepriekš uzstādītie kontrolleri nebūtu jāmaina, tie būtu vienkārši jāpapildina ar uzstādītiem sensoriem un jaunu luksofora objekta vadības programmu.
Maģistra darbā tiek sniegts priekšstats, kā ir iespējams uzlabot esošo situāciju noteiktā ceļā posmā, neveicot pilnu krustojuma pārbūvi, bet tikai uzlabojot to ar mūsdienīgākām tehnoloģijām, padarot šo ceļa posmu lietotājiem draudzīgāku, mazinot CO2 izmešus pilsētvidē, kā arī padarot satiksmes plūsmu ātrāku.
Maģistra darbā apkopotā informācija var kalpot, kā iegansts uzlabot pašreizējo situāciju pētāmajā ceļa posmā, gan arī kā informatīvs materiāls tālākai kustības organizācijas izpētei.
Maģistra darba kopējais apjoms ir 77 lapaspuses. Tajā ir izmantots 51 attēls, 12 tabulas. Lai īstenotu šo darbu tika izmantots 43 informācijas avots. |
Atslēgas vārdi |
Transportlīdzekļi, luksofori, satiksmes organizēšana, viedie krustojumi, transportlīdzekļu plūsma, CO2 emisijas, koordinēta kontrole, fiksēta kontrole, adaptīva kontrole, koordinācijas risinājumi, luksoforu objekti, inženiertehniskie krustojumu dokumentācijas risinājumi, sensori, induktīvās cilpas, SCOOT, SCATS, RHODES. |
Atslēgas vārdi angļu valodā |
Vehicles, traffic lights, traffic management, intelligent intersections, vehicle flow, CO2 emissions, coordinated control, fixed control, adaptive control, coordination solutions, traffic light objects, engineering intersection documentation solutions, sensors, inductive loops, SCOOT, SCATS, RHODES. |
Valoda |
lv |
Gads |
2021 |
Darba augšupielādes datums un laiks |
26.05.2021 13:35:27 |