Studiju veids |
bakalaura profesionālās studijas |
Studiju programmas nosaukums |
Aviācijas transports |
Nosaukums |
"Lidmašīnas svara un centrējuma problēmu detektēšana un kontroles procesa pārskats." |
Nosaukums angļu valodā |
"Aircraft Weight and Centering Problem Detecting and Control Process Overview." |
Struktūrvienība |
31000 Būvniecības un mašīnzinību fakultāte |
Darba vadītājs |
Doc. Ilmārs Ozoliņš |
Recenzents |
Lauris Miķelsons |
Anotācija |
Bakalaura darba nosaukums ir „Lidmašīnas svara un centrējuma problēmu detektēšana un kontroles procesa pārskats”. Darba mērķis ir izpētīt lidmašīnas svara un centrējuma dokumentāciju aviokompānijā airBaltic un veikt lidmašīnas sausā ekspluatācijas svara un tam atbilstošā indeksa problēmu detektēšanu, lai apzinātos to nozīmīgumu un sastopamības biežumu konkrētam laika periodam.
Bakalaura darbā ir apkopoti pirms lidojumu uzlādes veidlapu dati par 2010. gada janvāri un februāri. Informācija tika apkopota no elektroniski sagatavotām un ar roku sastādītām pirms lidojuma uzlādes veidlapām, kā arī no lidmašīnas tipa ekspluatācijas rokasgrāmatām. Darbā par galvenajiem izejas datiem tika izmantoti normatīvie akti un aviokompānijas airBaltic instrukcijas un dokumentācija.
Analizējot lidmašīnas sausā ekspluatācijas svara un tam atbilstošā indeksa datus, tika atklāts, ka ikdienā lietotajā lidmašīnas svara un masas centra noteikšanas aprēķinu metodē tiek pieļautas kļūdas. Iegūtie rezultāti apliecina, ka ir sastopamas arī nozīmīgas kļūdas, kuru neapzināšana un nenovērtēšana var radīt nopietnus draudus lidojumu drošībai. Kā vienu no problēmas risinājumiem var izmantot alternatīvo metožu pielietošanu.
Darbs sarakstīts latviešu valodā, tā apjoms ir 92 lpp. Darbā izmantoti 10 attēli un 9 tabulas. |
Atslēgas vārdi |
Svars |
Atslēgas vārdi angļu valodā |
Mass |
Valoda |
lv |
Gads |
2011 |
Darba augšupielādes datums un laiks |
13.06.2011 13:30:12 |