Noslēguma darbu reģistrs
  
Studiju darba apraksts
Studiju veids maģistra profesionālās studijas
Studiju programmas nosaukums Būvuzņēmējdarbības un nekustamā īpašuma vadīšana
Nosaukums Nekustamā īpašuma nozares digitalizācija un iespējamais biznesa modelis
Nosaukums angļu valodā Digitisation of the real estate industry and possible business model
Struktūrvienība 22000 Inženierekonomikas un vadības fakultāte
Darba vadītājs Kristīne Fedotova
Recenzents Ģirts Zariņš
Anotācija Pēdējo gadu laikā jauno tehnoloģiju digitalizācija un inovācijas ir strauji pieaugušas un ietekmējušas gandrīz katru valsts sektoru. Nekustamā īpašuma sektors nav izņēmums. Tehnoloģiju ieviešana nekustamā īpašuma nozarē notiek pakāpeniski, un tai ir nepieciešams tūlītējs stimuls, lai saglabātu viņu biznesu nākotnē. Šī ieviešana var dot vērtīgus priekšlikumus gan uzņēmumiem, gan klientiem. Šī maģistra darba “Nekustamā īpašuma nozares digitalizācija un iespējamais biznesa modelis” mērķis ir izpētīt nekustamā īpašuma tehnoloģiskās ieviešanas vajadzības Latvijā un piedāvāts iespējamais biznesa modelis, kuru uzņēmumi var izmantot, lai tos aktualizētu līdz pašreizējam tirgum. Šis maģistra darbs ir veikts ar interviju un aptauju palīdzību. Intervija sniedza ieskatu nekustamo īpašumu uzņēmumos. Aptauja sniedza skaidru priekšstatu par tehnoloģiju ieviešanu un Latvijā dzīvojošo cilvēku viedokli. Ņemot vērā aptaujas un intervijas rezultātus, tiek izveidots jauna biznesa modelis, kas var aizstāt tradicionālo biznesa modeļa uzstādīšanu, kas tiek praktizēta gadiem ilgi. Pētījums rāda, ka digitalizācija ļauj nekustamajiem īpašumiem izmantot jaunas tehnoloģijas, kuras cilvēki galvenokārt atzinīgi vērtē. Pašlaik bizness mēģina ieviest nelielus digitālos risinājumus, kas spēj radīt vērtības radījumus, bet nav izdomājuši veidu, kā tos plaši ieviest, kas var radīt labvēlīgas pārmaiņas vidē. Tehnoloģiju ieviešana nekustamajā īpašumā var dot priekšrocības gan klientiem, gan īpašniekiem, un viņu veiksmes varbūtība Latvijā ir ļoti skaidra. Tradicionālā biznesa modeļa iestatījumu analīze parāda plaisu, kas nepieciešama pašreizējam tirgum. Tas radīja nepieciešamību pēc jauna biznesa modeļa, kas, iespējams, varētu atbilst pašreizējo Latvijas iedzīvotāju vajadzībām un plūsmai. Jaunais biznesa modelis norāda uz galveno un mazāko faktoru, uz kuru klienti cer koncentrēties un mudināt digitalizāciju iekļaut savā biznesā, kā arī izmantot digitālās platformas priekšrocības. Lai apmierinātu klientu vajadzības Latvijā un saglabātu viņu biznesa pozīcijas nākotnē, tas ir obligāts jauninājums, kas jāveic visām nekustamā īpašuma kompānijām.
Atslēgas vārdi Digitalizācija nekustamā īpašuma nozarē, Biznesa modelis, Nekustamais īpašums, kas integrēts tehnoloģijās
Atslēgas vārdi angļu valodā Digitalisation in real estate industry, Business model for Real estate, Latvian Real estate, Technologies integrated in Real estate
Valoda eng
Gads 2021
Darba augšupielādes datums un laiks 19.03.2021 17:56:55