Studiju veids |
maģistra profesionālās studijas |
Studiju programmas nosaukums |
Dzelzceļa elektrosistēmas |
Nosaukums |
Modernas mobilo sakaru sistēmas ātrgaitas dzelzceļos |
Nosaukums angļu valodā |
Modern Mobile Communication Systems on the High-Speed Railways |
Struktūrvienība |
25500 Transporta institūts |
Darba vadītājs |
Valentīns Popovs |
Recenzents |
Aleksandrs Ipatovs Dr.sc.ing., RTU Telekomunikāciju institūta asociētais profesors |
Anotācija |
Mobilo sakaru tīkls (MST) ļauj nodrošināt informācijas apmaiņas drošību un ātrumu, uzlabot darba veiktspēju uz kustīgiem objektiem, nodrošināt automatizētu tehnoloģisko procesu kontroli, radīt drošu transportlīdzekļu vadīšanas sistēmu, kas pārvietojas ar lielu ātrumu.
Ātrgaitas dzelzceļu attīstība un MST GSM-R pielietošanas prakse ir uzrādījusi GSM-R iespēju ierobežotību, kas noveda pie mobilo sakaru izstrādāšanas nākamajos ātrgaitas dzelzceļos, pamatojoties uz 5G.
Darbā tiek veikta GSM-R un 5G-R tīkla struktūras analīze un ir parādīta nepieciešamība pāriet no MST GSM-R standarta uz modernāku standartu, kas balstīts uz 5G, kura iespējas un priekšrocības ir detalizēti aplūkotas darbā. Eksperimentā realizēta mobilo sakaru tīkla projektēšana dzelzceļa līnijā Rīga – Jelgava, atbilstoši algoritmiem un izmantojot Mathcad programmu. Veikti eksperimentāli pētījumi par MST pamatparametriem (Latvijas MST standartiem 2G, 3G, 4G), izmantojot programmatūras kompleksus: G-NetTrack Lite; Netmonitor; Network Cell Info Lite; CellMapper. Ir sniegts bezvadu Wi-Fi tīkla pārklājuma zonas novērtējums elektrovilcienā, izmantojot “Wi – Fi Heatmap” un “Wi – Fi Analyzer” programmatūras kompleksus.
Darbs satur 87 lpp., 51 att., 22 tab. |
Atslēgas vārdi |
GSM-R FRMCS 5G |
Atslēgas vārdi angļu valodā |
GSM-R FRMCS 5G |
Valoda |
lv |
Gads |
2021 |
Darba augšupielādes datums un laiks |
18.01.2021 22:05:08 |