Studiju veids |
maģistra akadēmiskās studijas |
Studiju programmas nosaukums |
Inženiertehnika, mehānika un mašīnbūve |
Nosaukums |
Šasijas projektēšana, dizains un optimizācija transportlīdzekļos. |
Nosaukums angļu valodā |
Design and optimization of chassis for transport vehicles. |
Struktūrvienība |
31000 Būvniecības un mašīnzinību fakultāte |
Darba vadītājs |
Vitālijs Beresņevičs |
Recenzents |
Vladislavs Jevstigņejevs |
Anotācija |
Darbs veidots kā nobeiguma darbs maģistra akadēmiskajām studijām RTU Teorētiskās mehānikas un materiālu pretestības katedrā, Mehānikas un mašīnbūves institūta Mašīnzinību, transporta un aeronautikas fakultātē.
Maģistra darbs ir veltīts šasijas projektēšanai un optimizācijai transporta līdzekļos. Šajā pētījumā tiek veikta kāpņu šasijas rāmja dizaina analīze un formas optimizācija. Lai prognozētu šasijas veiktspēju, tiek analizētas pieliktās slodzes. Statiskā analīze tiek veikta, lai noteiktu spriegumus, deformācijas un pārvietojumus kāpņu šasijā, kas rodas pielikto slodžu darbības dēļ. SolidWorks programmatūra tiek izmantota kāpņu šasijas rāmja modelēšanai, bet ANSYS ļauj veikt kāpņu šasijas rāmja statisko analīzi.
Maģistra darba galvenais mērķis ir izpētīt dažādus šasijas veidus, noteikt spriegumus, deformācijas un pārvietojumus pie kāpņu šasijas pieliktas slodzes, ka arī projektēt un optimizēt šasijas locekļu formu svara optimizēšanai. Ir pierādīts, ka deformācija ir minimālā kāpņu šasijā ar kastes veida profilu un maksimālā – kāpņu šasijā ar T-profilu. Spriegums ir minimāls kāpņu šasijā ar kastes veida profilu un maksimāls – kāpņu šasijā ar T-profilu. Svara samazināšanas analīzē parādīts, ka kāpņu šasijas minimālā masa 751,22 kg ir variantam ar C-profilu, bet maksimālā masa 1060,5 kg ir variantam ar kastes veida profilu.
Darba apjoms ir 56 lpp. teksta. Tajā ir 42 attēli, 7 tabulas. Izmantoti 28 informācijas avoti. |
Atslēgas vārdi |
Trepēžu šasijas rāmis, FEM analīze, ANSYS, maksimālais spriegums, maksimālais slogs un maksimālais pārvietojums |
Atslēgas vārdi angļu valodā |
Ladder Chassis Frame, FEM analysis, ANSYS, Maximum stress, Maximum strain and Maximum Displacement |
Valoda |
eng |
Gads |
2021 |
Darba augšupielādes datums un laiks |
18.01.2021 17:13:12 |