Studiju veids |
maģistra akadēmiskās studijas |
Studiju programmas nosaukums |
Biznesa informātika |
Nosaukums |
Stimulētās apmācības lietojuma analīze biznesā |
Nosaukums angļu valodā |
Analysis of Reinforcement Learning Applications in Business |
Struktūrvienība |
33000 Datorzinātnes, informācijas tehnoloģijas un enerģētikas fakultāte |
Darba vadītājs |
Ilze Birzniece |
Recenzents |
Vieslektors Aleksejs Jurenoks |
Anotācija |
Sistēmu uzvedības prognozēšana nesenā pagātnē ir bijusi interesanta pētījumu joma, šajā pētniecības jomā ir bijis diezgan daudz izaugsmes, galvenokārt pateicoties analīzei pieejamo datu pieaugumam. Mūsdienās ir sistēmas, kurām varētu pietrūkt plaša pieejamo vēsturisko datu apjoma, tomēr ir jāparedz un jāanalizē šādu sistēmu uzvedība. Stimulētā mācīšanās ļauj sistēmām mācīties pat tad, ja nav pieejams liels daudzums vēsturisko datu, šī metode darbojas pēc pozitīvas un negatīvas atlīdzības par uzvedību. Stimulētās apmācības sistēmu jēdziens ir izpētīts ar sistemātisku literatūras pārskatu par šo tēmu. Ir izpētīta sistēmu evolūcija dažādos sarežģītības līmeņos, pēc tam tiek pētīti stimulētās mācīšanās pamatjēdzieni, lai parādītu tehnikas izmantošanu dažādās sistēmās. Lai radītu stimulētās mācīšanās sistēmas, tiek pētīti daži izplatīti algoritmi, pētījumā tiek pētītas progresīvu dziļu mācību sistēmu funkcijas. Ir veikts pētījums par dažādiem stimulētās mācīšanās sistēmu pielietojumiem pašreizējā pasaulē, un veiksmīgi piemēri ir padziļināti izpētīti. Lai veicinātu turpmāku izpēti, ir veikta strukturēta stimulētās mācīšanās sistēmu attīstības jautājumu analīze. Ir veikts pētījums par mācīšanās stratēģijām, kas īpaši izstrādātas stimulētās mācīšanās sistēmām. Analīze par stimulētās mācīšanās sistēmu praktisko ieviešanu reālajā pasaulē ir veikta, ieviešot risinājumu virtuālajā pasaulē un pētot risinājuma pāreju uz reālās pasaules lietojumprogrammu. Iepriekš veikto pētījumu apkopojums nodrošina moderno risinājumu analīzi, kas veikti stimulētās mācīšanās jomā.
Maģistra darbā ir 84 lappuses, 36 attēli, 10 tabulas un 100 literatūras avoti. |
Atslēgas vārdi |
STIMULĒTĀ APMĀCĪBA, STIMULĒTĀ APMĀCĪBA PIEMĒROŠANA, STIMULĒTĀ APMĀCĪBA MĀCĪBU VEIDI, IZPĒTES STRATĒĢIJAS. |
Atslēgas vārdi angļu valodā |
REINFORCEMENT LEARNING, APPLICATIONS OF REINFORCEMENT LEARNING, TYPES OF REINFORCEMENT LEARNING, EXPLORATION STRATEGIES. |
Valoda |
eng |
Gads |
2020 |
Darba augšupielādes datums un laiks |
18.01.2021 15:06:16 |