Studiju veids |
maģistra akadēmiskās studijas |
Studiju programmas nosaukums |
Inženiertehnika, mehānika un mašīnbūve |
Nosaukums |
Hibrīda automašīnas kustības dinamikas analīze. |
Nosaukums angļu valodā |
Hybrid car movement dynamics analysis. |
Struktūrvienība |
31000 Būvniecības un mašīnzinību fakultāte |
Darba vadītājs |
Jānis Vība |
Recenzents |
Ivo Vaicis |
Anotācija |
Transports ir viens no vissvarīgākajiem faktoriem, kas veicina daudzus vides noslogojumus, piemēram, izplūdes gāzes emisiju un tās resursu izsīkšanu. Ņemot vērā Eiropas Savienību, vieglo kravas automobiļu kvadrātmetrs ir aptuveni 100% no kopējā enerģijas patēriņa un gaisa emisiju apjoma. Tā rezultātā prasība pēc augstākas degvielas / energoefektivitātes katrā tipiskajā un elektriskajā automašīnā ir kļuvusi aktuāla, tāpēc auto būvniecības rūpnīcu ddarbinieku centieni ir vērsti uz dažādiem novatoriskiem risinājumiem.
Tiek uzskatīts, ka hibrīdie elektriskie automobiļi (HEV) ir viens no efektīvākajiem risinājumiem enerģijas trūkuma jautājumā un atļauj palielināt degvielas jaudu. Sistēmai ar raksturīgām priekšrocībām, kas saistītas ar uzlabotu degvielas ekonomiju un samazinātu atkritumu izmešu daudzumu, ir lielāka degvielas iedarbība un tā var sasniegt augstāku veiktspēju nekā standarta transportlīdzeklis. Papildinot pašreizējo dzinēja saspiešanas, tukšgaitas izslēgšanas, reģeneratīvās bremzēšanas un jaudas palielināšanas efektu, palielinās sistēmas efektivitāti.
Šajā darbā ir dots detalizēts hibrīdo transportlīdzekļu pārskats. Tiek analizētas dažādās tirgū pieejamās hibrīda modeļu konfigurācijas. Tiek izvēlēts viens no konfigurācijas modeļiem, t.i., sērijas-paralēlais režīms. Tiek veikta detalizēta šī konfigurācijas režīma analīze. Ar Sankey diagrammu palīdzību tiek veikta (enerģijas plūsmas; iekšdedzes dzinēja motora; motora virknes paralēlajā režīmā) vilces spēku analīze. Tiek aplūkota hibrīda modeļa rites pretestības noteikšanas analītiskā metode. Visbeidzot, izmantojot Simscape un Simulink rīkus Matlab, tiek veikts pilns hibrīda transportlīdzekļa simulācijas aprēķins. Ar Matlab tika novērtēta hibrīda modeļa degvielas ekonomija pilsētas braukšanas režīmā, ievadot FTP75 kā atsauces braukšanas ciklu. |
Atslēgas vārdi |
Siltumnīcefekta gāze (SEG), Hibrīdie elektriskie automobiļi (HEV), Matlab, Simulink, Simscape, FTP75 |
Atslēgas vārdi angļu valodā |
Greenhouse Gas (GHG), Hybrid Electric Cars (HEV), Matlab, Simulink, Simscape, FTP75 |
Valoda |
eng |
Gads |
2021 |
Darba augšupielādes datums un laiks |
18.01.2021 09:21:11 |