Noslēguma darbu reģistrs
  
Studiju darba apraksts
Studiju veids bakalaura profesionālās studijas
Studiju programmas nosaukums Aviācijas transports
Nosaukums Nākotnes augsta ātruma spārna profila izstrāde.
Nosaukums angļu valodā Development of a next-generation high-speed wing aerofoil.
Struktūrvienība 25100 Aeronautikas institūts
Darba vadītājs Ali Arshad
Recenzents Asistents., Mg.sc.ing. O.Kovzels
Anotācija Šī darba mērķis ir izstrādāt vienkāršu un sistemātisku konstrukcijas optimizācijas metodiku ātrgaitas UAV aerofoilam. XFLR5 programmatūra tika izmantota UAV aerofoilu projektēšanai un optimizēšanai. Promocijas darba izstrādei kā atskaites aerofoils tika izmantots aerofoils Martin Hepler 23 (mh23). Pirmajā posmā pielāgoja Martin Hepler 23 (mh23) aerofoil raksturlielumus, piemēram, maksimālo izliekumu, maksimālo biezumu un to izvietojumu pa akordu līniju. XFLR5 polārās līknes analīzes funkcija tika izmantota, lai pārbaudītu katru modificēto aerofoil aerodinamisko raksturlielumu, piemēram, pacelšanas koeficientu, pretestības koeficientu, spiediena koeficientu, momenta koeficientu, līdz tas dod labāku sniegumu, salīdzinot ar standarta aerofoileri (Martin Hepler 23) un galīgo optimizēto aerofoileru, kas tika nosaukts kā ‘Mh23mod’ Šajā ziņojumā modificētā aerofoil bija laba polārā līkne, salīdzinot ar martin hepler 23 aerofoil veiktspēju, piemēram, pacelšanas koeficientu, spiediena koeficientu un momenta koeficientu. Sākotnējais mh23 ar 68 darbības punktiem, tomēr mh23mod ar 160 darbības punktiem, jo, palielinoties darba punktu skaitam, ir iespējams iegūt labākus rezultātus. Ar mazāku darba punktu skaitu tas rada nesaskaņotus rezultātus aerolīnijas analīzes laikā. Mh23mod aerofoil augšējā slāņa y ass atrašanās vietas punktu vērtības ir lielākas par mh23 gar priekšējo malu līdz aizmugurējai malai, vienkārši mh23mod ir lielāka izliekuma vērtība un maksimālais biezums, bet salīdzinājumā ar mh23 šīs īpašības tieši ietekmē pacelšanas koeficientu un spiediena koeficientu. Apakšējā mh23mod slānī, kas ievērojami atšķiras no 0,1c līdz 0,6c ar mh23, galu galā abas ģeometriskās formas līdzsvaro aeropoeišu laukumu, tas nenozīmē, ka tām ir tieši tāda pati laukuma vērtība. Pēdējā posmā mēs izmantojām Ansys darbagaldu, lai izveidotu sietu gan aerofoil ģeometrijai, gan simulāciju vadījām caur tekošo. Dizaina aerofoil simulācijai vajadzētu progresēt lielā ātrumā (Ma = 0,7). Šī ir vissvarīgākā pieeja šajā darbā, tad šeit mēs brīvi izmantojām Ansys. Vispirms mēs izveidojām sietu ar nulles leņķa uzbrukuma leņķi, lai iegūtu rezultātus vairākiem AOA, mēs varam ievadīt ātruma komponentu vajadzīgajā AOA, kā arī mainīt pacelšanas un vilkšanas spēka komponentu virzienus. Pēc šīs metodes nav nepieciešams izveidot sietu katram vajadzīgajam AOA. Visbeidzot iegūstiet Cl, Cd, Cm un Cp polāro līkņu rezultātus abiem aeropoliem. Darbs sastāv no 73 lappuses, 62 attēliem, 10 tabulām un 25 atsaucēm
Atslēgas vārdi Ātrgaitas ātrums, Aerofoil, Polārās līknes, XFLR5, Ansys tekošs
Atslēgas vārdi angļu valodā Highspeed, Aerofoil, Polar curves, XFLR5, Ansys fluent
Valoda eng
Gads 2021
Darba augšupielādes datums un laiks 18.01.2021 03:31:31