Anotācija |
Maģistra darba tēma ir “Pārdošanas ieņēmumu palielināšanas stratēģijas izstrāde "Uzņēmuma X" piedāvātajiem veselības aprūpes produktiem” un tas ir izstrādāts angļu valodā. Šī darba ietvaros tiek analizēts starptautisks uzņēmums “Company X”, kas ir pārstāvēts arī Latvijā un veiksmīgi darbojas jau vairāk kā 20 gadus. Patreizējā veselības aprūpes produktu portfelī ir pārstāvēti 4 zīmoli, kas aptver dažādas pircēju vajadzības – pretsāpju medikamenti, produkti seksuālās labsajūtas nodrošināšanai, pēdu kopšanas produkti un medikamenti kakla sāpju novēršanai.
Neskatoties uz to, ka visi minētie zīmoli tiek izplatīti izmantojot lielākās aptieku ķēdes, kā arī tiek nodrošināta dalība aptieku organizētajās pārdošanas veicināšanas aktivitātes un papildus tiek veikta aktīva rekāmu pārraide televīzijā, uzņēmuma pārstāvniecībai Latvijā pēdējo 2 gadu laikā nav izdevies sasniegt uzstādītos mērķus attiecībā uz pārdošanas ieņēmumu palielināšanu. Šajā periodā uzņēmuma faktiski sasniegtais pārdošanas apjomu pieaugums atpaliek no plānotā aptuveni par 7,5%, kas sastāda aptuveni 150 000 EUR gadā. Problēmas pamatā ir zema pārdošanas stratēģijas efektivitāte, kā arī prioritāšu un konkrētu stratērģisku mērķu trūkums – šobrīd visiem produktiem tiek piemērotas līdzīgas pārdošanas veicināšanas aktivitātes, kas palīdz nodrošināt pārdošanas apjomu uzturēšanu, bet neveicina pārdošanas ieņēmumu pieaugumu ilgtermiņā.
Maģistra darba ietvaros tiek veikta produktu portfeļa detalizēta izpēte, novērtēts atsevišķu produktu grupu sniegums, noteikts, kuras pozīcijas nodrošina vislielākos ieņēmumus un kuras pozīcijas nespēj sasniegt vēlamos pārdošanas ieņēmumu apjomus. Veiktā analīze palīdz izprast situācijas iemeslus, gūt pilnvērtīgu priekšstatu par konkurences intensitāti un distribūcijas kanālu darba īpatnībām, kā rezultātā tiek izstrādāta efektīvāka pārdošanas stratēģija, kas veicina izvirzīto pārdošanas ieņēmumu mērķu sasniegšanu.
Maģistra darba ietvaros tika izmantoti gan primārie, gan sekundārie informācijas avoti, kā arī pielietotas dažādas analīzes tehnikas: mārketinga mikss kompleksa elementu analīze, ārējās un iekšējās vides analīze, SVID analīze, Portera piecu spēku metode, Portera vispārīgās stratēģijas analīze, Mārketinga stratēģiju nalīze, Bostonas konusltāciju grupas produktu portfeļu matrica, GE-McKinsey matrica un citas biznesa līmeņa teorijas.
Maģistra darbs satur 34 tabulas, 35 attēlus un 3 pielikumus. |