Noslēguma darbu reģistrs
  
Studiju darba apraksts
Studiju veids maģistra profesionālās studijas
Studiju programmas nosaukums Līderība un vadība
Nosaukums Tirdzniecības uzņēmuma attīstības stratēģijas izstrāde
Nosaukums angļu valodā Growth strategy development for a trade enterprise
Struktūrvienība 22000 Inženierekonomikas un vadības fakultāte
Darba vadītājs Elīna Gaile-Sarkane
Recenzents Gints Škodovs, Conexus Baltic Grid AS, IT attīstības daļas vadītājs
Anotācija Balode, L. (2021). Tirdzniecības uzņēmuma attīstības stratēģijas izstrāde: Maģistra darbs. L. Balode, E. Gaile-Sarkane. - Rīga: RTU, IUV katedra, maģistra profesionālā studiju programma “Līderība un vadība”. 101 lpp. Maģistra darbs rakstīts latviešu valodā, to veido ievads, 3 daļas, secinājumi un priekšlikumi. Darba apjoms ir 101 lpp., tajā iekļauti 37 attēli, 20 tabulas, 2 formulas. Izmantotās literatūras un avotu sarakstā ietverti 57 avoti. Darbam pievienoti 16 pielikumi. Darba mērķis ir izstrādāt tirdzniecības uzņēmuma attīstības stratēģiju. Analītiskajā daļā raksturots uzņēmums, nozare un tēmas aktualitāte. Lietišķā pētījuma daļā veikts zinātnisko rakstu izvērtējums un apkopota informācija par stratēģiskās plānošanas būtību un nozīmi. Veiktas 6 ekspertu intervijas un klientu aptauja, kā arī izveidota uzņēmuma biznesa kanva un vērtību kanva. Pēc tam izstrādāta uzņēmuma vīzija, misija, attīstības stratēģija, un stratēģiskie mērķi, kā arī kritēriji un uzdevumi to izpildei. Pētījuma aprēķinu daļā parādīti stratēģijas ieviešanas soļi, laika grafiks un izdevumi, kā arī novērtēti riski un veikts ieguvuma izvērtējums uz uzņēmuma naudas plūsmu un peļņas vai zaudējumu aprēķinu, ieviešot attīstības stratēģiju. Darbā izvirzītā tēze apstiprinājās: izmantojot uzņēmuma attīstības stratēģiju, ir iespējams uzlabot uzņēmuma finansiālo sniegumu, veiksmīgāk virzot produktu tirgū. Uzņēmumam turpmāko 3 gadu laikā nepieciešams palielināt klientu loku, veidojot spēcīga veikala identitāti un garantējot lielisku klientu pieredzi iepērkoties, lai kļūtu par Latvijā labāko ūdens pudeļu interneta veikalu. Uzņēmumam katru gadu jāpārskata uzņēmuma attīstības stratēģiju un jānosaka jaunus stratēģiskos mērķus, un to sasniegšanai nepieciešamos uzdevumus, iekļaujot tos stratēģijas ieviešanas laika plānā. Ieviešot attīstības stratēģiju un plānu tās īstenošanai, uzņēmuma preču uzskaites un pasūtījumu apstrādes procesu, kā arī sociālo tīklu satura un mājaslapas un atrodamības uzlabošanas rezultātā uzņēmuma peļņa 2021. gada beigās būs par 701% lielāka, kā darbojoties bez attīstības stratēģijas.
Atslēgas vārdi biznesa stratēģija, tirdzniecība, attīstības stratēģija, e-komercija, biznesa attīstība, stratēģiskā vadība
Atslēgas vārdi angļu valodā business strategy, e-commerce, business development, strategic management
Valoda lv
Gads 2021
Darba augšupielādes datums un laiks 12.01.2021 17:41:31