Studiju veids |
bakalaura akadēmiskās studijas |
Studiju programmas nosaukums |
Automātika un datortehnika |
Nosaukums |
Latvijas kultūras vēstures objektu rekonstrukcija virtuālajā realitātē |
Nosaukums angļu valodā |
Latvian Culture History Objects Reconstruction in Virtual Reality |
Struktūrvienība |
12600 Viedo datortehnoloģiju institūts |
Darba vadītājs |
Katrina Boločko |
Recenzents |
Vadims Zīlnieks |
Anotācija |
Darba mērķis ir realizēt Latvijas kultūras vēstures objektu rekonstrukciju virtuālajā vidē, izstrādājot interaktīvo lietotni ar iespēju lietotājam apskatīt un izpētīt Latvijas kultūru.
Darbs sastāv no 4 nodaļām un secinājumiem.
Pirmajā nodaļā tiek apskatīti realitātes veidi un virtuālās realitātes izmantošanas piemēri. Darbā tiek apskatīts tāds realitātes veids kā virtuālā realitāte. Tiek apskatīti tādi virtuālās realitātes izmantošanas rīki kā ķivere, cimdi, istaba, kostīms, kursorsviras, kā arī tehnoloģiju kopīgās īpašības - iegremdēšanas dziļums, valkāšanas komforts, satura piegādes veidi. Tiek apskatīta virtuālās realitātes programmatūra - divi spēļu dzinēji – Unreal Engine 4 un Unity.
Otrajā nodaļā tiek apskatīti tādi 3D skenera veidi kā optiskie, fotogrammetrija, atspoguļota strukturēta gaisma, lāzerskenēšana, mehāniskā un ultraskaņas skenēšana. Tiek raksturota skenēšanas programmatūra. Darbā ir minēta programmatūra 3D skeneriem. Tiek raksturota fotoaparātu programmatūra - 3DF Zephyr Free, Agisoft PhotoScan, kā arī telefonu programmatūra ar Android operētājsistēmu kā Sony 3D Creator, Scann3D, Qlone — 3D Scanning & AR Solution un telefonu programmatūra ar iOS operētājsistēmu kā Heges un Scandy Pro. Tiek stāstīts par skenēšanas eksperimenta norisi. Dots skenēšanas virzienu, materiālu salīdzinājums.
Trešajā nodaļā apkopota informācija Tērvetes pilskalnu. Tiek raksturota izstrādātā aplikācija, tās blokshēma, sastāvdaļas, mājas plāns un 3D modeļi, kas bija izmantoti rekonstrukcijā.
Ceturtajā nodaļā ir teorētiskās, praktiskās un eksperimentālās daļas rezultāti.
Darbā ir 71 lpp., 87 attēli, 3 tabulas, 64 literatūras avoti. |
Atslēgas vārdi |
VIRTUĀLĀ REALITĀTE, LATVIJAS KULTŪRA, REKONSTRUKCIJA, UNITY, BLENDER |
Atslēgas vārdi angļu valodā |
VIRTUAL REALITY, LATVIAN CULTURE, RECONSTRUCTION, UNITY, BLENDER |
Valoda |
lv |
Gads |
2020 |
Darba augšupielādes datums un laiks |
31.08.2020 00:20:04 |