Studiju veids |
maģistra akadēmiskās studijas |
Studiju programmas nosaukums |
Inženiertehnika, mehānika un mašīnbūve |
Nosaukums |
Režģotu ribu projektēšana un analīze |
Nosaukums angļu valodā |
Design and analysis of grid fins. |
Struktūrvienība |
31000 Būvniecības un mašīnzinību fakultāte |
Darba vadītājs |
Ivo Vaicis |
Recenzents |
Prof. A. Krasņikovs |
Anotācija |
Režģotas ribas ir konstrukcija, kas sastāv no rāmī savietotām šūnām. Režģotās ribas konstrukcijā tiek novietotas paralēli gaisa plūsmas virzienam. Šajā darnā tiek veikta skaitliska modelēšana dažādu tipu režģoto ribu (plakanas ribas, lenķī novietotas, oktogonālas un zig – zag formas) airodinamikas parametriem. Aprēķini tiek viekti pie gasa plūsmas ātruma 70m/s, 110m/s, 140m/s un 170m/s. Darba galvenais mērķis ir palielināt gaisa pretestības pret svara attiecību, mainot režģoto ribu formu. Rezultātu validācija tika veikta salīdzinot iegūtos gaisa pretestības koeficientus izmantojot programmas ANSYS un Solidworks. Veicot aprēķinus tiek novērota laba rezultātu sakrtiība. Veiktajā darbā tika noteiktis, ka vislielākais gaisa pretestības un savara attiecības pieaugums tiek iegūts zig – zag formas režģotajām ribām – 463.32%. Rezulāti parāda, ka režģoto ribu formas ietekme ir vislielākā pie lieliem ātruma režīmiem, piemēram, 170m/s. |
Atslēgas vārdi |
šķidruma plūsmas dinamika, Aerodinamika, režģotās ribas, pretestības spēks, pretestības spēka un svara attiecība |
Atslēgas vārdi angļu valodā |
Computational Fluid Dynamics, Aerodynamics, Grid Fins, drag force, drag force to weight ratio |
Valoda |
eng |
Gads |
2020 |
Darba augšupielādes datums un laiks |
21.07.2020 19:33:11 |