Studiju veids |
maģistra akadēmiskās studijas |
Studiju programmas nosaukums |
Datorsistēmas |
Nosaukums |
Konceptu kartēs sakņotu intelektuālu zināšanu vērtēšanas sistēmu analīze |
Nosaukums angļu valodā |
Analysis of Intelligent Knowledge Assessment Systems Based on Concept Maps |
Struktūrvienība |
33000 Datorzinātnes, informācijas tehnoloģijas un enerģētikas fakultāte |
Darba vadītājs |
J.Grundspeņķis, STP kat. profesors |
Recenzents |
|
Anotācija |
Maģistra darbā ir apskatīts zināšanu atspoguļošanas līdzeklis konceptu kartes. Darba ietvaros ir izpētītas dažādas konceptu karšu novērtēšanas sistēmas. Tajās iekļautās metodes ļauj novērtēt studenta zināšanas, kas attēlotas konceptu karšu veidā. Īpaša uzmanība ir veltīta karšu novērtēšanas metodēm, kurās: a) pasniedzēja veidotā konceptu karte tiek salīdzināta ar studentu kartēm; b) vērtēti ir izteikumi (koncepts attieksme koncepts); c) ir iespējama automātiska novērtēšana. Darbā ir apskatītas septiņas konceptu karšu novērtēšanas metodes. Tās ir pārbaudītas, lietojot konkrētus piemērus. Pēc metožu salīdzinājuma un analīzes ir papildināta Rīgas Tehniskās universitātes Sistēmu teorijas un projektēšanas katedrā izveidotās adaptīvu intelektuālu zināšanu vērtēšanas sistēmas (IKAS) vērtēšanas metode.
Visas apskatītās konceptu karšu novērtēšanas metodes var automātiski realizēt ar matricu palīdzību. Līdz ar to, izmantojot MS Excel, papildus ir izveidota programma, kas ļauj veidot konceptu kartes un no tām automātiski ģenerēt matricas. Programmā ir iekļautas sešas no septiņām metodēm. Tās tiek izmantotas matricu salīdzināšanai un novērtējuma rezultāta iegūšanai.
Maģistra darbs sastāv no ievada, 4 nodaļām un secinājumiem. Tajā ir 81 lappuse, 36 attēli, 26 tabulas, 4 pielikumi un 47 literatūras avoti. |
Atslēgas vārdi |
Konceptu kartes, zināšanu novērtēšana, konceptu karšu vērtēšanas sistēmas |
Atslēgas vārdi angļu valodā |
Concept Maps, Knowledge Assessment, Concept Map Assessment Systems |
Valoda |
lv |
Gads |
2011 |
Darba augšupielādes datums un laiks |
12.06.2011 19:27:20 |