Studiju veids |
maģistra profesionālās studijas |
Studiju programmas nosaukums |
Dzelzceļa elektrosistēmas |
Nosaukums |
Kombinētās dzelzceļa divpusējo parka sakaru un pasažieru apziņošanas sistēmas izstrāde |
Nosaukums angļu valodā |
Development of communication and passenger announcement system of combined double-sided railway park |
Struktūrvienība |
25500 Transporta institūts |
Darba vadītājs |
Iļja Korago |
Recenzents |
Andrejs Baranovskis, RTU Transporta institūta zin. asistents |
Anotācija |
ANOTĀCIJA
Laikā, kad vērojams ritošā sastāva kustības ātrumu pieaugums, modernizē vagonu un lokomotīvju parku, ievieš jaunu 1435 mm sliežu platuma dzelzceļu, kāpj trokšņu līmenis dzīvojamos rajonos blakus dzelzceļam, pastāv nepieciešamība nepārtraukti nodrošināt pasažieru atbilstošu drošība līmeni, tiem atrodoties dzelzceļa objektu teritorijā, un arī “Latvijas dzelzceļa” (LDz) darbinieku drošību, pildot darba uzdevumus, kā arī lai paaugstinātu apkalpošanas un braucienu ērtības līmeni, īpaši aktuāla kļūst divpusējo parka sakaru (DPS) un pasažieru apziņošanas par vilciena tuvošanos efektīvas kombinētās sistēmas izstrāde un ieviešana.
Šajā darbā, analizējot “Latvijas dzelzceļa” stacijā “Jelgava” šobrīd izmantojamās DPS sistēmas priekšrocības un trūkumus, ir izstrādāta divpusējo parka sakaru un pasažieru apziņošanas ciparu kombinētā sistēma ar paplašinātu funkcionalitāti, izmantojot jaunākās ciparu iekārtas un mūsdienu tehniskos paņēmienus, kas samazina konstatētos riskus. Izstrādātā sistēma nav piesaistīta kādai noteiktai stacijai, tā ir mērogojams modelis.
Darbā tiek izvērtēti piedāvātās sistēmas plusi un mīnusi, izvērtēta tās ieviešanas iespējamība, papildu priekšrocības, ko tā rada. Darbā ir piedāvātas vides pieejamības uzlabošanas metodes, kā arī ir noteikti apstākļi, kuros apziņošanas/informēšanas sistēmu var izmantot ārkārtas evakuācijas mērķiem.
Aprēķinu nodaļā ir aprakstītas metodes un veikta pamatā elektroakustiskā analīze, ir salīdzināta rupora skaļruņu efektivitāte. Apziņošanas/informēšanas sistēmas dispečera automatizētajai darba vietai ir izstrādāti ekrānuzņēmumi, lai varētu pārbaudīt sistēmas darbspēju.
Darbs ietver 97 lapas, 6 tabulas, 13 formulas, 49 attēlus un 23 atsauces uz avotiem. |
Atslēgas vārdi |
apziņošana, pasažieru apziņošana, divpusējie parka sakari, parka sakari, skaļsakari, DPS, pasažieru informēšana, Latvijas Dzelzceļš, rupora skaļruņi |
Atslēgas vārdi angļu valodā |
public address system, two-way yard communication system, passenger information system, Latvian Railway, horn loudspeakers |
Valoda |
lv |
Gads |
2020 |
Darba augšupielādes datums un laiks |
11.07.2020 16:38:38 |