Anotācija |
Mūsdienās elektriskie transportlīdzekļi kļūst aizvien populārāki un izplatītāki, tomēr
pagaidām tie nav plaši izmantoti izklaides jomā. Darba mērķis ir izstrādāt elektrisku izklaides transporta līdzekļa konceptu, ar kuru varētu pārvietoties pa dažāda veida segumu – ne tikai gludu asfaltu vai betonu, bet arī, piemēram, zemes ceļu. To varētu izbaudīt jebkurš bez iepriekšējās pieredzes, un, neskatoties uz atšķirīgo transportlīdzekļu vadīšanas pieredzi, ikviens no tiem gūtu aizraujošas emocijas un aktīvi pavadītu laiku. Tā kā mērķis ir izveidot elektrisku izklaides transportu, tas tika aprīkos ar elektrisku motoru, kas caur reduktoru piedzen aizmugurējos riteņus. Elektrokarta svars bez vadītāja ir 225 kg un tā ātrums var attīstīties līdz
60 km/h.
Darbā tika izpildīti nepieciešamie inžiniertehniskie un ekonomiskie aprēķini:
dinamiskie aprēķini, kinemātiskie ātrumi, vilces bilance, jaudas bilance, paātrinājums,
bremzēšana, motora lietderības koeficients un stundas enerģijas patēriņš, akumulatoru bateriju aprēķins un drošības koeficienta aprēķins apakšējam rāmim. Analogu analīzē tika apskatīti elektromotoru veidi, bremžu sistēmas, stūres iekārtas un pārvadu analogi. Tika izpildīta uzņēmējdarbības sadaļa, darba aizsardzības un vides aizsardzības sadaļa.
Aprakstošās daļas apjoms ir 86 lappuses, tajā skaitā 37 attēli, 22 tabulas un 26 formulas. Grafiskajā daļā ietilpst kopskata rasējums (1 A0 formāta lapa), rāmja kopsalikuma rasējums (1 A1 formāta lapa), tehnoloģiskais rasējums (1 A1 formāta lapa), detaļu un detaļu kopsalikuma rasējumi rasējumi (2 A1 formāta lapas) un elektriskā shēma (1 A1 formāta lapa). Darba rakstīšanai izmantotie avoti ir tehniskā literatūra, interneta resursi, studiju programma apgūtās zināšanas un praksē gūtā praktiskā pieredze. Darbs ir uzrakstīts latviešu valodā. |