Noslēguma darbu reģistrs
  
Studiju darba apraksts
Studiju veids bakalaura profesionālās studijas
Studiju programmas nosaukums Aviācijas transports
Nosaukums Vibroakustiskā skaņas izolācija helikoptera salonam.
Nosaukums angļu valodā Vibroacoustic soundproofing for helicopter interior.
Struktūrvienība 01R00 Starptautiskās sadarbības un ārzemju studentu departaments
Darba vadītājs Pavithra Nagaraj
Recenzents Docents, Dr.sc.ing. A.Arshad
Anotācija Šī darba nosaukums ir "Vibroakustiskā skaņas izolācija helikoptera salonam". Sakarā ar pieaugošo pieprasījumu pēc augstāka komforta līmeņa uz kuģa, jo īpaši VIP tirgū. Cilvēki parasti vēlas lidot civilajās vai privātajās lidmašīnās, kur vibrācijas un akustiskā vide ir zemāka nekā helikopterā. Helikoptera iekšējo troksni galvenokārt rada astes rotori, dzinēji, galvenā pārnesuma kārba un aerodinamiskā turbulence. Tonālais un platjoslas troksnis šo avotu dēļ ir ļoti augsts, un tas ir jāsamazina. Parastā pasīvā sistēma (Skaņas izolācija) joprojām ir veids, kā kontrolēt salona akustiku, bet aktīvās sistēmas (Aktīvā vibrācija un trokšņa kontrole) nav pilnīgi uzticama vai piemērojama. Skaņas izolācijas dizainu var atbalstīt ar simulāciju, izmantojot ANSYS, SOLIDWORKS 2020 un akustiskās analīzes (VAM) pieeju. Analīzes tiek veiktas frekvenču diapazonā, 5-10Hz un 0-2000Hz un pārveidotas frekvences ātruma domēnā, izmantojot dažādus vienādojumus. Šis veids ļauj izvēlēties starp dažādiem apdares konfigurācijas optimizējot metodi un ietaupot laiku un izmaksas, kas saistītas ar skaņas izolācijas testu un prototipēšanas fāzēm. Spēja veikt interjera trokšņa prognozēšanu koncentrējas uz diviem punktiem, galvenais ir tas, ka pārliecinoša vibro-akustiskā modeļa sagatavošana spēj reproducēt iekšējo trokšņu līmeni "zaļā" (tukšā) konfigurācijā. Otrais ir skaidrojams ar akustisko materiālu parametru apkopošanu, kas ir nepieciešami apdares modelēšanai. Šī pieeja ir veiksmīgi izmantota GAZELLE apdares dizainam, akustisko izpildījumu novērtējot atkarībā no svara un izmaksām. Pēc tam ar skaņas izolācijas ANSYS modeļiem tiek noteikti apstiprināti, izmantojot momentāno skaņas spiediena līmeni, ko mēra helikopterā lidojuma laikā. Gazelle akustiskā noteikšanas metode tiek veiksmīgi veikta arī alumīnija sakausējuma un titāna sakausējuma cietajos darbos. Un tas pierāda attiecības starp akustiskajām spēkiem un materiālu konfigurāciju. Interjera materiālu trokšņa koeficients tiek izmantots kā galvenais interjera skaņas izolācijas indekss. Iesniegtā bakalaura darba rezultātus var izmantot VAM pieejas ieviešanai helikopteru interjeru skaņas izolācijai. Bakalaura darbs satur 5 galvenās nodaļas, kas ir sadalītas apakšnodaļās, tas satur 147 lapas, 75 attēlus, 40 tabulas, 54 formulas un atsauces.
Atslēgas vārdi ATSLĒGVĀRDI: Vibro-akustiskā, Skaņas izolācija, skaņas spiediena līmenis, Akustiskā jaudas līmenis, Akustiskā jauda, Gazelle helikopters, VAM pieeja (Vibro-Akustiskā uzraudzība), NDT, ANSYS īpašā harmoniskā akustiskā, DAVA pieeja, galīgo elementu tīkls, skaitļošanas domēns, Zaļā konfigurācija, apdares konfigurācija, frekvence, materiālu salīdzinājums, skaņas absorbcijas koeficients, materiāls, kopējais akustiskais ātrums, A-svērtā mērījumu pārbaude.
Atslēgas vārdi angļu valodā KEYWORDS: Vibro-acoustic, Sound proofing, Sound pressure level, Acoustic power level, Acoustic power, Gazelle helicopter, VAM approach (Vibro-Acoustic Monitoring), NDT, ANSYS Special Harmonic acoustic, DAVA approach, Finite Element Mesh, Computational domain, Green configuration, Trim configuration, Frequency based, Material comparison, Sound Absorption Coefficient Material, Acoustic total velocity, A-Weighted measurement verification.
Valoda lv
Gads 2020
Darba augšupielādes datums un laiks 08.07.2020 14:08:43