Anotācija |
Bakalaura darba nosaukums ar projekta daļu ir “Motociklu un kvadriciklu mobils pacēlājs”.
Projekta mērķis ir izveidot mobilo pacēlāju, kas atbilst potenciālo lietotāju vajadzībām. Potenciālā mērķauditorija – motociklu un kvadriciklu apkalpošanas staciju personāls.
Mobilā pacēlāja konstrukcija tiek izstrādāta, pamatojoties uz secinājumiem, kas izdarīti, salīdzinot līdzīgus pēc funkcionalitātes pacēlājus, kuri ir pieejami tirgū. Kā arī balstoties uz lietotāju atsauksmēm internetā.
Motocikla uzstādīšana pacēlājā ir ievērojami vienkāršota, pamatojoties uz zemu uzstādīšanas augstumu.
Kvadricikls drošības dēļ tiek piestiprināts ar drošības siksnām.
Ir izvēlēta šķērveida mobilā pacēlāja konstrukcija. Galds ir aprīkots ar motocikla priekšējā riteņa bloķēšanas mehānismu. Šķērveida mehānisms tiek iedarbināts ar hidrauliska cilindra palīdzību, kas nodrošina objekta pacelšanu. Projekta galvenā priekšrocība ir universālums un mobilitāte, jo vairākums līdzīgu pacēlāju tirgū nespēj nodrošināt pacelšanu smagajiem motocikliem un kvadricikliem, kā arī veikt vairākas saistītas manipulācijas un turklāt nodrošināt objekta pārvietojumu.
Lai pārbaudītu projekta atbilstību autora prasībām, tika veikti šādi aprēķini: šķērveida hidrauliskā pacēlāja aprēķins, tērauda profila izvēle, hidrauliskā cilindra aprēķins, hidrauliskā cilindra nesošās konstrukcijas aprēķins, metināto šuvu aprēķins, skrūvju savienojumu aprēķins, riteņu aprēķināšana un izvēle, kinemātiskās shēmas un epīras pacēlāja kritiskajos punktos.
Darbs sastāv no septiņām pamata nodaļām: projekta vides apraksts, analogu analīze, projekta objekta raksturojums, inženiertehniskie aprēķini, ekonomika un organizācija, darba aizsardzība un vides aizsardzība.
Projekta grafiskā daļa ir pievienota darbam un sastāv no: Kopskata rasējums – 1 lapa A0 formātā, detaļu rasējumi un kopsalikuma rasējumi – 24 lapas A4 formātā, 5 lapas A1 formātā, 1 lapa A2 formātā, 8 lapas A3 formātā. |