Studiju veids |
bakalaura profesionālās studijas |
Studiju programmas nosaukums |
Aviācijas transports |
Nosaukums |
Elektriskās piedziņas dzinēja propellera rumbas izstrāde. |
Nosaukums angļu valodā |
Developing a Propeller Boss for an Electrically Driven Engine. |
Struktūrvienība |
31000 Būvniecības un mašīnzinību fakultāte |
Darba vadītājs |
Māris Hauka |
Recenzents |
Dr.sc.ing., docents I. Ozoliņš |
Anotācija |
Diploma darbs tika rakstīts 2019./2020. mācību gadā. Diploma darba autors ir RTU Mašīnzinību, transporta un aeronautikas fakultātes 4.kursa students Pavel Petsevich. Diploma darba tēma ir „Elektriskās piedziņas dzinēja propellera rumbas izstrāde“. Diploma darba vadītājs ir doc. sc. ing. Māris Hauka.
Diploma darbā ir ieskats skrūves propellera vēsturē no tās pirmskākumiem līdz mūsdienām. Tika aprakstīti gaisa skrūves teorijas pamats un svarīgākie momenti.
Diploma darba ietvaros tika izvēlēta prototipa lidmašīna Cessna 206H Stationair, kura bija pārveidota par elektrolidmašīnu. Tika aprakstīts, kā lidmašīna tika pārveidota, un kāds jauns dzinējs tika uzstādīts. Jaunai elektrolidmašīnai tika uzprojektēts trīs lāpstiņu propellers. Uzprojektētais propellera salikums satāv no rumbas, lāpstiņām, soļa izmaiņas mehānisma, spinera un citiem elementiem. Projekta daļā uzprojektētā rumba un propellers tika pakļauti stiprības pārbaudēm, kuras veiksmīgi izgāja. Projekta daļā tika aprēķināts centrabēdzes spēks, aksiāls spēks, vilkme, griezes momenta un relatīvās vilkmes koeficienti un citi lielumi. Soļa izmaiņas mehānismam tika veikts skrūves aprēķins. |
Atslēgas vārdi |
elektriskā lidmašīna, gaisa skrūve, propellers, rumba, lāpstiņa |
Atslēgas vārdi angļu valodā |
electric aircraft, air screw, propeller, hub, blade |
Valoda |
lv |
Gads |
2020 |
Darba augšupielādes datums un laiks |
03.07.2020 15:34:02 |