Studiju veids |
maģistra akadēmiskās studijas |
Studiju programmas nosaukums |
Digitālās humanitārās zinātnes |
Nosaukums |
Ģeneratīvās mākslas metožu klasifikācija un analīze |
Nosaukums angļu valodā |
Analysis and Classification of Methods used in Generative Art |
Struktūrvienība |
33000 Datorzinātnes, informācijas tehnoloģijas un enerģētikas fakultāte |
Darba vadītājs |
Vita Šakele |
Recenzents |
Uģis Bratuškins, Dr. arch., profesors |
Anotācija |
Maģistra darbu “Ģeneratīvās mākslas metožu klasifikācija un analīze” izstādājusi maģistra studiju programmas “Digitālās humanitārās zinātnes” pēdējā kursa studente Linda Avotiņa. Darbā ir izpētītas ģeneratīvās mākslas radīšanas metodes kā arī ir klasificētas gan metodes, gan definēti termini, kurus lieto saistībā ar ģeneratīvo mākslu.
Darba teorētiskā daļa ir veltīta ģeneratīvās mākslas vispārējam aprakstam, īpašu uzmanību pievēršot saistītajiem terminiem un to klasificēšanai. Tāpat ir aplūkotas izplatītākās problēmas ar ko saskaras ģeneratīvā māksla kā žanrs. Darba empīriskaā daļā ir veikta ģeneratīvās mākslas radīšanas metožu apkopošana un analīze. Tāpat tika veiktas intervijas ar ģeneratīvās mākslas žanra praktizējošiem māksliniekiem un aprakstīti nozīmīgākie mākslinieki. Lai izceltu un papildinātu analīzi starp dažādām metodēm darbā ir iekļauti programmatūras koda fragmenti un to rezultāta attēli, kas nav autora radīti. Nobeigumā ir izdarīti secinājumi un izveidoti ieteikumi turpmākai tēmas izpētei un klasifikācijas papildināšanai un uzlabošanai.
Maģistra darbs būs noderīgs digitālo humanitāro zinātņu pārstāvjiem, kā arī māksliniekiem un programmētājiem, kas vēlas iegūt pamatzināšanas par ģeneratīvo mākslu.
Darbs sastāv no 69 lapām, 27 attēliem, 72 avotiem un 3 pielikumiem. |
Atslēgas vārdi |
ģeneratīvā māksla, radošā-programmēšana, digitālā māksla |
Atslēgas vārdi angļu valodā |
Generative art, creative coding, computer art |
Valoda |
eng |
Gads |
2020 |
Darba augšupielādes datums un laiks |
19.06.2020 22:49:44 |