Studiju veids |
bakalaura akadēmiskās studijas |
Studiju programmas nosaukums |
Automātika un datortehnika |
Nosaukums |
Rubika kuba atrisināšanas lietotnes izstrāde, izmantojot datorredzes metodes |
Nosaukums angļu valodā |
Development of Rubiks Cube Solver Using Computer Vision Methods |
Struktūrvienība |
12600 Viedo datortehnoloģiju institūts |
Darba vadītājs |
Katrina Boločko |
Recenzents |
LDI MISIK kat. pētniece Māra Pudāne |
Anotācija |
Darbā tiek izpētīti datorredzes darbības principi un tās pielietošana problēmrisināšanā, kā arī tiek apskatītas metodes priekš konkrētu objektu izdalīšanas no attēla, kas var tikt izmantotas, automātiskas Rubika kuba atrisinājuma iegūšanas lietotnes izstrādei.
Darba mērķis ir izstrādāt lietotni, kas izmantojot datorredzes metodes spēj nolasīt Rubika kuba sākotnējo stāvokli un sniegt instrukcijas puzles ātrākajam atrisinājumam.
Darba uzdevumi:
Izpētīt datorredzes darbības principus un pielietojumus, apskatīt populārākās Rubika kuba atrisinājuma iegūšanas lietotnes un atrisināšanas algoritmus, izpētīt veidus, kā izmantojot datorredzes metodes ir iespējams nolasīt informāciju par objektiem un to novietojumu telpā, realizēt metodes, kas spēj no kameras nolasīt informāciju par kuba krāsaino skaldņu izvietojumu, realizēt metodi, kas iegūto informāciju par skaldņu izvietojumu, pielietojot Rubika kuba risināšanas algoritmus, pārveido uz instrukcijām (gājieniem), kas atbilst ātrākajam kuba atrisinājumam un salīdzināt izveidotās lietotnes efektivitāti ar esošajām lietotnēm.
Darbā rezultātā tika secināts, ka automātiska un precīza informācijas nolasīšana par objektiem attēlā un tās salīdzināšana nav nemaz tik viegli īstenojama un to izteikti ietekmē tādi ārējie faktori kā apgaismojums. Lai gan izveidotā lietotne ir spējīga nolasīt informāciju par skaldnēm un iegūt Rubika kuba atrisinājumu efektīvāk par jau pieejamajām lietotnēm, tā šo rezultātu ir spējīga sasnsiegt konsekventi tikai optimālos apstākļos.
Darbs satur 52 lapas, 22 attēlus, 2 tabulas, 24 bibliogrāfiskos nosaukumus un 3 pielikumus. Darba praktiskā daļa tika izstrādāta Java valodā, izmantojot Eclipse integrēto izstrādes vidi un Logitech C270 HD tīmekļkameru. |
Atslēgas vārdi |
DATORREDZE, RUBIKA KUBA ATRISINĀJUMA IEGŪŠANA |
Atslēgas vārdi angļu valodā |
COMPUTER VISION, SOLVING RUBIK’S CUBE |
Valoda |
lv |
Gads |
2020 |
Darba augšupielādes datums un laiks |
19.06.2020 20:01:40 |