Studiju veids |
maģistra akadēmiskās studijas |
Studiju programmas nosaukums |
Vides zinātne |
Nosaukums |
Latvijas dzelzceļa attīstības sistēmdinamikas modelis |
Nosaukums angļu valodā |
System dynamic model of the new Latvian railway |
Struktūrvienība |
27300 Vides aizsardzības un siltuma sistēmu institūts |
Darba vadītājs |
Dagnija Blumberga |
Recenzents |
Gatis Bažbauers |
Anotācija |
Tā kā Latvija ar Eiropas Savienības atbalstu uzsāks jaunu projektu, lai modernizētu daļu dzelzceļa sistēmas, ir radušies jautājumi par tā priekšrocībām. Šajā darbā ir izstrādāts sistēmas dinamiskais modelis, kas paredz emisiju samazināšanu atkarībā no ieguldījumiem dzelzceļā.
Pētījums veikts, lai iegūtu izpratni par jaunā dzelzceļa ieviešanas sekām. Un lai redzētu, cik efektīvs ir elektriskais dzelzceļš salīdzinājumā ar parasto dzelzceļu, kur kravas pārvadājumus veic dīzeļlokomotīves.
Darbā ir veikta sistēmas dinamiskās modelēšanas metode. Literatūras apskats ir izmantots, liekot uzsvaru uz dzelzceļu un uz dzelzceļa braucošajiem transportlīdzekļiem, kā arī uz elektriskā dzelzceļa priekšrocībām salīdzinājumā ar dzelzceļu, kurā transportlīdzekļos izmanto fosilo degvielu.
Ņemot vērā hipotēzi, ka jauns dzelzceļš, kur 30% tiek elektrificēts, nevis 14%, rezultāti ir bijuši gaidītie. Ar šo jaunināšanu tiks samazinātas emisijas. Veidojiet dažādus scenārijus, kur ir vēl vairāk investīciju un elektriskā dzelzceļa pieaugums, emisiju samazinājums ir vēl skaidrāk. |
Atslēgas vārdi |
Dzelzceļš, sistēmas dinamiskā modelēšana, vide |
Atslēgas vārdi angļu valodā |
Railway, system dynamic modelling, environment |
Valoda |
eng |
Gads |
2020 |
Darba augšupielādes datums un laiks |
26.05.2020 16:59:32 |