Noslēguma darbu reģistrs
  
Studiju darba apraksts
Studiju veids maģistra akadēmiskās studijas
Studiju programmas nosaukums Vides zinātne
Nosaukums Latvijas dzelzceļa attīstības sistēmdinamikas modelis
Nosaukums angļu valodā System dynamic model of the new Latvian railway
Struktūrvienība 27300 Vides aizsardzības un siltuma sistēmu institūts
Darba vadītājs Dagnija Blumberga
Recenzents Gatis Bažbauers
Anotācija Tā kā Latvija ar Eiropas Savienības atbalstu uzsāks jaunu projektu, lai modernizētu daļu dzelzceļa sistēmas, ir radušies jautājumi par tā priekšrocībām. Šajā darbā ir izstrādāts sistēmas dinamiskais modelis, kas paredz emisiju samazināšanu atkarībā no ieguldījumiem dzelzceļā. Pētījums veikts, lai iegūtu izpratni par jaunā dzelzceļa ieviešanas sekām. Un lai redzētu, cik efektīvs ir elektriskais dzelzceļš salīdzinājumā ar parasto dzelzceļu, kur kravas pārvadājumus veic dīzeļlokomotīves. Darbā ir veikta sistēmas dinamiskās modelēšanas metode. Literatūras apskats ir izmantots, liekot uzsvaru uz dzelzceļu un uz dzelzceļa braucošajiem transportlīdzekļiem, kā arī uz elektriskā dzelzceļa priekšrocībām salīdzinājumā ar dzelzceļu, kurā transportlīdzekļos izmanto fosilo degvielu. Ņemot vērā hipotēzi, ka jauns dzelzceļš, kur 30% tiek elektrificēts, nevis 14%, rezultāti ir bijuši gaidītie. Ar šo jaunināšanu tiks samazinātas emisijas. Veidojiet dažādus scenārijus, kur ir vēl vairāk investīciju un elektriskā dzelzceļa pieaugums, emisiju samazinājums ir vēl skaidrāk.
Atslēgas vārdi Dzelzceļš, sistēmas dinamiskā modelēšana, vide
Atslēgas vārdi angļu valodā Railway, system dynamic modelling, environment
Valoda eng
Gads 2020
Darba augšupielādes datums un laiks 26.05.2020 16:59:32