Studiju veids |
bakalaura profesionālās studijas |
Studiju programmas nosaukums |
Uzņēmējdarbības loģistika |
Nosaukums |
“E-komercijas pielietošanas novērtējums sporta preču sadales kanālos” |
Nosaukums angļu valodā |
“Assessment of e-commerce usage in sports distribution channels” |
Struktūrvienība |
22000 Inženierekonomikas un vadības fakultāte |
Darba vadītājs |
Alla Starčenko |
Recenzents |
SIA “Procter & Gamble” Mārketinga un biznesa attīstības vadītāja I.Drēziņa |
Anotācija |
Bakalaura darba autore Anna Karlīna Upmale izstrādāja darbu, kura temats ir “Ekomercijas pielietošanas novērtējums sporta preču sadales kanālos”. Bakalaura darba mērķis ir pētīt e-komercijas pielietošanas iespējas sporta preču sadales procesos. Bakalaura darba ietvaros tika pētīta vietņu izmantošana vietējo un ārējo tirgu apgūšanā, izmantojot privātās un publiskās e-komercijas platformas. Tika analizētas interneta lietotāju vecuma grupas, kuras izmanto iepirkšanos e-komercijas vietnēs. Pētīts sporta preču piegādes ķēdes raksturojums. Elektroniskās komercijas priekšrocības un trūkumi, kādi riski pastāv reklamējot savu interneta veikalu. Šajā bakalaura darbā darba autore aplūkoja tirdzniecības platformas, sporta preču nozarē vietējā tirgū analizētas 4 dažādas publiskās e-komercijas vietnes, tikai viena nodrošina piegādi klientam un sporta preču tirdzniecību - 220.lv. Uzņēmumam SIA „X” izmantojot 220.lv pakalpojumus, katra pārdotā vienība izmaksā 15% no preces summas. Ārējā tirgū aplūkotas 4 publiskās vietnes, efektīvākā pārdošanas platforma ir Amazon. Izmantojot publisko ekomerciju uzņēmumam SIA „Y” ir jāveic 15% no preces cenas (kopā ar piegādes izmaksām), taču vēl 39 eur/mēn par biznesa konta uzturēšanu. Bakalaura darba ietvaros tika izstrādāta aptauja, ar kuras palīdzību tika noskaidrots vietējā tirgus viedoklis par e-komerciju un tās pielietošanu ikdienā. 72% aptaujāto izmanto tiešsaistes veikalus, lai iepirktos. Balstoties uz iegūtajiem rezultātiem tika secināts, ka Covid19 laikā Latvijas iedzīvotāji ar vien biežāk sākuši iepirkties interneta veikalos. Kā arī sporta preču tirdzniecību veic arī savām privātajām vajadzībām. Bakalaura darbs sastāv no 3 daļām, tā apjoms ir 60 lappuses, neieskaitot pielikumu. Tajā ir iekļauti 14 attēli, 7 tabulas un 1 pielikums uz 4 lpp. Darbā izmantotas 31 izmantotās literatūras un avotu saraksta vienības. |
Atslēgas vārdi |
e-komercija, pārdošana, sadales kanāli, tirdzniecība internetā |
Atslēgas vārdi angļu valodā |
e-commerce, sale, distribution channels, marketplace |
Valoda |
lv |
Gads |
2020 |
Darba augšupielādes datums un laiks |
18.05.2020 14:42:52 |