Noslēguma darbu reģistrs
  
Studiju darba apraksts
Studiju veids bakalaura akadēmiskās studijas
Studiju programmas nosaukums Inženiertehnika, mehānika un mašīnbūve
Nosaukums Transportlīdzekļa diska bremžu analīze un optimizācija.
Nosaukums angļu valodā Analysis and optimization of vehicle disc brake.
Struktūrvienība 31000 Būvniecības un mašīnzinību fakultāte
Darba vadītājs Aleksandrs Januševskis
Recenzents Asoc. prof. Vladislavs Jevstigņejevs
Anotācija Šī bakalaura darba mērķis galvenokārt ir vērsts uz “Ford Panther” platformā ražoto transportlīdzekļu priekšējā bremžu rotora topoloģijas optimizāciju, kā arī statisko, saistīto termostatisko, siltuma pārneses un modālo analīzi, izmantojot galīgo elementu metodi. Modālā analīze ietver pārskatu par bremžu trokšņa cēloņiem un sekām. Bez tam, rotora temperatūras analītiskā prognozēšana pie dažāda veida bremzēšanas ir veikta, kā arī mehānisko parametru apskats, kas ietver transportlīdzekļa pamata teoriju un bremzēšanas dinamiku. Turklāt ir veikta bieži sastopamo bremžu rotora problēmu apkopošana un pārskats par bremzēs izmantojamiem dažādiem materiāliem un to īpašībām. Detalizēti analizēts arī bremžu sistēmas darbības princips un sastāvdaļas. Tā rezultātā tika panākts bremžu rotora masas samazinājums par 3.75%. Optimizētais rotors tika pilnveidots, lai iegūtu tehnoloģiski viegli izgatavojamu tā formu, kā arī tika izstrādāts ciparu vadības kods optimizētajām iezīmēm, lai iestādītu CNC apstrādes rīkus. Darbā ir 83 lapaspuses, 49 ilustrācijas, 6 tabulas, 2 pielikumi un 46 atsauces avoti.
Atslēgas vārdi Bremžu rotors, Topoloģijas optimizācija, Galīgo elementu metode
Atslēgas vārdi angļu valodā Brake Rotor, Topology optimization, Finite Elements Method
Valoda eng
Gads 2020
Darba augšupielādes datums un laiks 09.01.2020 13:47:30