Studiju veids |
bakalaura akadēmiskās studijas |
Studiju programmas nosaukums |
Inženiertehnika, mehānika un mašīnbūve |
Nosaukums |
Transportlīdzekļa diska bremžu analīze un optimizācija. |
Nosaukums angļu valodā |
Analysis and optimization of vehicle disc brake. |
Struktūrvienība |
31000 Būvniecības un mašīnzinību fakultāte |
Darba vadītājs |
Aleksandrs Januševskis |
Recenzents |
Asoc. prof. Vladislavs Jevstigņejevs |
Anotācija |
Šī bakalaura darba mērķis galvenokārt ir vērsts uz “Ford Panther” platformā ražoto
transportlīdzekļu priekšējā bremžu rotora topoloģijas optimizāciju, kā arī statisko, saistīto
termostatisko, siltuma pārneses un modālo analīzi, izmantojot galīgo elementu metodi. Modālā
analīze ietver pārskatu par bremžu trokšņa cēloņiem un sekām. Bez tam, rotora temperatūras
analītiskā prognozēšana pie dažāda veida bremzēšanas ir veikta, kā arī mehānisko parametru
apskats, kas ietver transportlīdzekļa pamata teoriju un bremzēšanas dinamiku. Turklāt ir veikta
bieži sastopamo bremžu rotora problēmu apkopošana un pārskats par bremzēs izmantojamiem
dažādiem materiāliem un to īpašībām. Detalizēti analizēts arī bremžu sistēmas darbības princips
un sastāvdaļas.
Tā rezultātā tika panākts bremžu rotora masas samazinājums par 3.75%. Optimizētais rotors
tika pilnveidots, lai iegūtu tehnoloģiski viegli izgatavojamu tā formu, kā arī tika izstrādāts
ciparu vadības kods optimizētajām iezīmēm, lai iestādītu CNC apstrādes rīkus.
Darbā ir 83 lapaspuses, 49 ilustrācijas, 6 tabulas, 2 pielikumi un 46 atsauces avoti. |
Atslēgas vārdi |
Bremžu rotors, Topoloģijas optimizācija, Galīgo elementu metode |
Atslēgas vārdi angļu valodā |
Brake Rotor, Topology optimization, Finite Elements Method |
Valoda |
eng |
Gads |
2020 |
Darba augšupielādes datums un laiks |
09.01.2020 13:47:30 |