Noslēguma darbu reģistrs
  
Studiju darba apraksts
Studiju veids bakalaura profesionālās studijas
Studiju programmas nosaukums Transportbūves
Nosaukums “Tiltu pamatnes grunts izpētes metožu analīze” (“Gājēju tilts pār Cieceres upi Saldū”)
Nosaukums angļu valodā “Analysis of Research Methods for Bridge Foundation Soil” (“Footbridge over the River Ciecere in Saldus”)
Struktūrvienība 31000 Būvniecības un mašīnzinību fakultāte
Darba vadītājs Ainārs Paeglītis
Recenzents Jānis Kamars, vadošais strukturālais inženieris, SIA PRIMEKSS
Anotācija Bakalaura darba sastāvā ietilpst bakalaura darba daļa un inženierprojekta daļa. Bakalaura darba daļas nosaukums ir “Tiltu pamatnes grunts izpētes metožu analīze” un inženierprojekta tēma ir “Gājēju tilts pār Cieceres upi Saldū”. Bakalaura darba mērķis ir iepazīties ar praksē plašāk pielietotajām un atzītākajām grunts izpētes metodēm, to procedūru un matemātisko aparātu, kas nodrošina iegūto lauka testu rezultātu interpretāciju dažādu aprēķinu modeļu izstrādē. Pētījuma daļā tika izvests reālu grunts testa pārbaužu analītisks aprēķins no būvlaukuma Latvijā, kā arī apskatīta iespējamā grunts raksturlielumu savstarpēja korelācija no rezultātiem, kas iegūti dažādu valstu būvlaukumos. Darba rezultātā tika izstrādāts arī dokuments – uzskates materiāls par to kā operatīvi noteikt grunts pamatni raksturojošā koeficienta vērtību no normālsprieguma-grunts sēšanās grafika. Šis dokuments tiek izmantots praktiskā darbībā, piešķirot bakalaura darba pētnieciskajai daļai arī tieši praktisku un ikdienas praksē izmantojamu nozīmību. Inženierprojekta daļā veikta gājēju tilta pār Cieceres upi Saldū projektēšana, paredzot esošā tilta pilnīgu demontāžu. Esošā tilta gabarīts nav paredzēts apvienotas gājēju un velosipēdistu kustības nodrošināšanai, kā arī tā tehniskais stāvoklis raisa jautājumus par tilta drošas ekspluatācijas ilgumu un iederību apkārtējajā ainavā. Šo iemeslu dēļ, inženierprojekta daļā tika paredzēta jaunas kompozītkonstrukcijas projektēšana, kas sastāv no trīs līmētas koksnes laiduma sijām, kas savā starpā konstruktīvi savienotas un balstītas uz pilna šķērsgriezuma profila stieņu rāmja. Laiduma sijas paredzētas liektas formas, tādā veidā iekļaujot tiltu apkārtējajā ainavā, taču apzinoties nelabvēlīgos grunts apstākļus Cieceres upes krastos, sijas balstītas uz tērauda stieņu rāmi, tādā veidā izvairoties no balstbīdes reakcijām tilta gala balstījumos. Tilta gala balstus paredzēts izbūvēt uz urbtajiem pāļiem. Gājēju tilta platums, kas vienāds ar 3 m, nodrošina vienlaicīgu gājēju un velosipēdistu tilta šķērsošanu, kā arī tilta atrašanās vietas koridora korekcija to orientē galvenās gājēju plūsmas virzienā. Rezultātā tiktu iegūts gājēju tilts, kas ne vien iederētos apkārtējajā ainavā, bet gan kļūtu par tās raksturīgu iezīmi, un pie atbilstošas būvdarbu kvalitātes un uzturēšanas darbu regularitātes sniegtu Saldus pilsētai ilgmūžīgu un inovatīvu tilta konstrukciju. Bakalaura darbs (ar inženierprojektu) izklāstīts 171 lappusēs, tā sastāvā ir 23 tabulas un 73 attēli. Inženierprojekta tehniskie risinājumi attēloti 9 rasējumos, un darba izstrādē izmantoti 20 literatūras avoti.
Atslēgas vārdi Grunts pārbaudes metodes, gājēju tilts, tiltu pamatne
Atslēgas vārdi angļu valodā Soil testing methods, footbridge, bridge base
Valoda lv
Gads 2019
Darba augšupielādes datums un laiks 07.01.2020 07:47:54