Noslēguma darbu reģistrs
  
Studiju darba apraksts
Studiju veids bakalaura akadēmiskās studijas
Studiju programmas nosaukums Datorsistēmas
Nosaukums Ienākošo digitālo mārketingu izmantojošās datorreklāmas izpēte
Nosaukums angļu valodā Research on Computational Advertising Using Inbound Digital Marketing
Autors Prince Krishna Rajendran
Struktūrvienība 01R00 Starptautiskās sadarbības un ārzemju studentu departaments
Darba vadītājs Ērika Nazaruka
Recenzents Vieslektors Svetlana Jurenoka
Anotācija Skaitļošanas reklāmas sistēmas atrodas krustpunktā starp digitālo mārketingu un mašīnmācīšanos, un šajā bakalaura darbā tika pētīts veids, kā abi elementi strādā kopā – komponents pēc komponenta. Šāda reklamēšana palīdz ,,savienot” potenciālos lietotājus ar tieši viņiem piemērotu reklāmu, tādējādi efektīvā veidā virzot atbilstošus produktus to lietotājiem. Šajā bakalaura darbā tika pētīta tieši ienākošā digitālā mārketinga metodoloģija. Interneta laikmetā miljardiem tīmekļa lietotāju ik sekundi rada ievērojamus datu apjomus. Šos datus ir nepieciešams izprast, izpētīt un izanalizēt lielā apjomā. Gluži tāpat kā medicīnā un daļiņu sadursmes eksperimentos, skaitļošanas reklāmai pamatu nodrošina mašīnmācīšanās kopā ar lielu datu apjomu. Darbā ir izpētītas vienskaitļa un hibrīda ieteikuma sistēmu mašīnmācīšanās pieejas un arī tām saistītie mašīnmācīšanās algoritmi. Ienākošā mārketinga ideja ir palīdzēt lietotājiem sasniegt viņu mērķus, balstoties uz viņu pašu (pircēju jeb lietotāju) ,,ceļojuma” gaitu. Lietotāji tiek piesaistīti, galvenokārt nodrošinot tādus satura veidus kā emuāru raksti, video, žurnāli, fona attēli u.tml. Tas uzlabo lietotāju uztveri par reklāmām, tādējādi palielinot viņu reakcijas ātrumu, uzņēmuma ieņēmumus, kā arī samazinot klientu piesaistes un uzturēšanas izmaksas. Šo saturu var arī apmaksāt, lai sevi reklamētu un sasniegtu mērķauditoriju. Mērķauditorijas atlasi un reklāmas ieteikumus veic rekomendējošās sistēmas, izmantojot mašīnmācīšanās algoritmus. Teorētisko daļu veido ienākošā mārketinga metožu un ieviešanas apraksts un analīze, kā arī rekomendējošās sistēmas digitālajam mārketingam un tās papildinošie mašīnmācīšanās algoritmi. Praktiskajā daļā tiek piedāvāta skaitļošanas reklāmas sistēma ar mašīnmācīšanās algoritmu un tiek aprakstīts dažu komponentu programmas kods un rezultātu analīze. Turpmāka izpēte šajā jomā plānota arī maģistra darbā. Bakalaura darbā kopā ir 78 lappuses, 21 attēli, 5 tabulas, 57 literatūras avoti un 2 pielikumi.
Atslēgas vārdi skaitļošanas reklāma; ienākoša mārketing; mašīnmācīšanās; ieteikuma sistēma
Atslēgas vārdi angļu valodā computational advertising; inbound marketing; machine learning; recommender system
Valoda eng
Gads 2020
Darba augšupielādes datums un laiks 07.01.2020 04:05:19