Studiju veids |
bakalaura akadēmiskās studijas |
Studiju programmas nosaukums |
Enerģētika un elektrotehnika |
Nosaukums |
Gaisvadu līniju, ar izolētiem vadiem, ekonomiskais izvērtējums |
Nosaukums angļu valodā |
Economic Estimation of Overhead Lines with Insulated Conductors |
Struktūrvienība |
27200 Enerģētikas institūts |
Darba vadītājs |
Ļ.Petričenko |
Recenzents |
doc.A.Mutule |
Anotācija |
Pilsētu elektroapgādes perspektīvās attīstības plānos ir noteikt teritorijas, kurās paredzēts attīstīt 20 kV vidsprieguma tīklu. Līdz ar to rodas nepieciešamība veikt elektropārvades līniju un kabeļu tīklu konkrētu analīzi un to ekonomisko izvērtējumu. Tas ir svarīgs faktors jebkurai līnijas uzbūvei un tālākai tās ekspluatācijai.
Darbā ir aplūkoti galvenie elektrolīniju veidi un to konstruktīva izpildījuma principi. Darbā tiek apskatīti, aprēķināti un salīdzināti kailvadu, izolēto vadu un kabeļlīniju elektriskie parametri. Sīkāk aplūkotas līnijas ar izolētiem vadiem, to mehāniskie raksturlielumi, ierīkošana dažādās teritorijās un aizsardzība pret atmosfēras pārspriegumiem.
Līniju tehniski-ekonomiskajai analīzei tiek paņemts konkrēts piemērs- 20 kV līnija gar automaģistrāli VIA Baltica. Ir izdarīts jaudas sadalījums gan līnijas normālā režīmā, gan avārijas režīmā. Tiek izvēlēti līnijas šķērsgriezumi un pārbaudīti pēc pamatnosacījumiem. Pēc datu analīzes ir izdarīts izolēto vadu līniju, kailvadu un kabeļu tehniski ekonomiskais aprēķins, kas ietver summāro kapitālieguldījumu aprēķinu līnijas izbūvei un ekspluatācijas izmaksas.
Darba mērķis ir salīdzināt izolēto vadu līnijas ar kailvadu un kabeļlīnijām no tehniski-ekonomiskā viedokļa.
Darbs sastāv no 64 lappusēm, 28 attēliem, 7 tabulām un 22 informācijas avotiem. |
Atslēgas vārdi |
izolētie vadi PAS-SAX, kailvadi, kabeļi, tehniski-ekonomiskais salīdzinājums, ikgadējās izmaksas. |
Atslēgas vārdi angļu valodā |
isolated wires PAS-SAX, bare wires, cables, technical-economic calculation, annual costs. |
Valoda |
lv |
Gads |
2011 |
Darba augšupielādes datums un laiks |
09.06.2011 23:09:13 |