Studiju veids |
bakalaura profesionālās studijas |
Studiju programmas nosaukums |
Transportbūves |
Nosaukums |
“Ūdens transporta ceļu būvju efektivitātes analīze” (“Gājēju tilts pār Gauju Līgatnē”) |
Nosaukums angļu valodā |
“Efficiency Analysis of Water Transport Road Structures” (“Pedestrian Bridges over the Gauja River in Ligatne”) |
Struktūrvienība |
31000 Būvniecības un mašīnzinību fakultāte |
Darba vadītājs |
Ainārs Paeglītis |
Recenzents |
Verners Straupe, tiltu inženieris, AS "Ceļuprojekts" |
Anotācija |
Bakalaura darba mērķis ir izpētīt ūdens transporta сeļu būvju konstruktīvos risinājumus un to iespējas Latvijā. Darba uzdevumi ir veikt vēsturisko apskatu par ūdens сeļiem Latvijā un to konstruktīvajiem risinājumiem, aplūkot pasaulē pieejamos ūdens сeļu būves veidus, izpētīt ūdens сeļu būvju iedalījumus un slūžu konstrukсijas, izpētīt Latvijā iespējamās slūžu konstrukсijas, veikt seсinājumus kādas konstrukсijas vajadzētu būvēt, veikt rekomendāсijas Latvijā.
Darba pirmajā daļā tiek veikts vēsturiskais apskats par Latvijā pieejamajiem ūdens ceļiem, kā arī par to kādas slūžas, to konstrukcijas ir pieejamas un kā tās darbojas. Otrajā daļā tiek veikts pētījums par to vai balstoties uz vēsturi Latvijā būtu iespējams izbūvēt slūžas un kādi būtu ieguvumi. Veikti secinājumi par to, ka Latvijā varētu ieviest ūdens ceļus, kas samazinātu kravas automobīļu skaitu pilsētās, līdz ar to būtu vairāki ieguvumi un plašākas iespējas.
Inženierprojekta daļā izstrādāts jauna gājēju tilta izbūve pār Gauju Līgatnē. Darbs sastāv no paskaidrojuma raksta, skiču projekta stadijā izstrādātajiem trīs variantiem un izvēlētā varianta aprēķiniem un rasējumiem.
Darbs sastāv no 150 lpp., tajā ietverti 31 attēls, 24 tabulām un izmantotās literatūras sarakstu. |
Atslēgas vārdi |
ūdens сeļu būves, slūžas, ūdens ceļi, gājēju tilts, tērauda konstrukcija |
Atslēgas vārdi angļu valodā |
water transport routes, gateways, waterway, pedestrian bridge, steel construction |
Valoda |
lv |
Gads |
2019 |
Darba augšupielādes datums un laiks |
10.12.2019 20:18:03 |