Noslēguma darbu reģistrs
  
Studiju darba apraksts
Studiju veids bakalaura profesionālās studijas
Studiju programmas nosaukums Automobiļu transports
Nosaukums Piekabe mazizmēra kuģošanas līdzekļu transportēšanai
Nosaukums angļu valodā Trailer for small boat transportation
Struktūrvienība 25500 Transporta institūts
Darba vadītājs Māris Gailis
Recenzents Gundars Zalcmanis, RTU docents (praktiskais)
Anotācija Bakalaura darbs “Piekabe mazizmēra kuģošanas līdzekļu transportēšanai” izstrādāts ar mērķi izgatavot piekabi ērtai mazizmēra kuģošanas līdzekļa izvilkšanai no ūdens, transportēšanai un uzglabāšanai. Lai mērķi sasniegtu, autors darbā izpēta piekabes izgatavošanas procesus, veic dažādu piekabes konstrukcijas daļu salīdzinājumu un atbilstošus aprēķinus, analizē iespējamās alternatīvas kā arī apskata iespēju izvest uzņēmējdarbību. Darbā izstrādāts piekabes modelis, kas paredzēts mazizmēra kuģošanas līdzekļa transportēšanai. Tas veidots no cinkota tērauda, kas ar metinājumiem savienots konstrukcijā, kā aprēķināts darba inženiertehnisko aprēķinu sadaļā. Šo konstrukciju, atbilstoši izstrādājamā objekta analogu analīzes rezultātā iegūtajiem secinājumiem, aprīko ar atsper lāgu balstiekārtu, ķīļa ritentiņiem un elektropiedziņas vinču. Darba ekonomikas un organizācijas sadaļā veikta tirgus izpēte un apskatīts potenciālais produkts, kā arī veikti aprēķini, lai noskaidrotu komercializācijas iespējas. Pētījuma rezultātā noskaidrots, ka tirgū pastāv liela barjera, tādēļ paredzēts izgatavot piekabes pēc pasūtījuma un aprīkot tās jau ar gataviem risinājumiem. Informācija galvenokārt tika iegūta no interneta resursiem, rokasgrāmatām, informatīvā materiāla un atbilstošas zinātniskās literatūras. Izpētot projektētā objekta vidi, secināts, ka tirgū pieejami dažādi risinājumi mazizmēra kuģošanas līdzekļu transportēšanai, taču autora izstrādātajam objektam tirgū nav lielas konkurences. Analizējot projekta finansiālo pusi, secināts, ka uzņēmējdarbības uzsākšanai nepieciešami ieguldījumi apmēram 900 EUR apmērā, bet katra atsevišķā projekta īstenošanas izmaksas ir 4 181 EUR. Veicot rāmja stiprības aprēķinus trīs garensijām (G1, G2, G3) un vienai šķērssijai (S1), noteikts, ka minimāli nepieciešamais šķērsgriezuma pretestības moments uz garensiju G1 ir 45,6 cm3, uz garensijām G2 un G3 – 13,4 cm3, bet uz šķērssiju S1 – 28,4 cm3. Elementu „G2” un „G3” savienojumam izmantoto trīs skrūvju minimālais diametrs – 10,2 mm. Darba aprakstošā daļa sastāv no 81 lpp, kurās ietilpst 54 attēli un 12 tabulas. Darbam pievienoti divi pielikumi uz 6 lpp. Darba grafiskā daļa sastāv no četriem A1 rasējumiem un viena A0 rasējuma.
Atslēgas vārdi piekabe, elektropiedziņa, pārvadāšana
Atslēgas vārdi angļu valodā trailer, electric drive, transportation.
Valoda lv
Gads 2019
Darba augšupielādes datums un laiks 07.06.2019 18:06:36