Studiju veids |
maģistra akadēmiskās studijas |
Studiju programmas nosaukums |
Inženiertehnika, mehānika un mašīnbūve |
Nosaukums |
Trokšņa analīze un izolācija pasažieru automašīnā. |
Nosaukums angļu valodā |
Noise analysis and isolation inside passenger car. |
Struktūrvienība |
31000 Būvniecības un mašīnzinību fakultāte |
Darba vadītājs |
Jānis Vība |
Recenzents |
V. Beresņevičs |
Anotācija |
Automobiļu rūpniecība pēdējo divu desmitgažu laikā ir radījusi neticamu tehnoloģiju attīstību. Tomēr salona izolācija vidējā diapazona pasažieru automobiļos, kas dominē lielākajā daļā pilsētas satiksmes, nav nodrošinājusi trokšņa brīvu pārvietošanos. Ideja ir noskaidrot, kuras sastāvdaļas visvairāk ietekmē. Daudzi cilvēki ikdienā dodas uz darbu ar automašīnu. Nevēlams troksnis un vibrācija rada traucējumus un samazina mūsu efektivitāti. Pētījumi ne tikai sniegtu asu priekšstatu par trokšņa avotiem vieglajā automašīnā, bet arī sniegtu mums galvenos komponentus, lai strādātu pie vispārējā trokšņa samazināšanas.
Šis darbs izstrādāts, ieviešot trokšņa un vibrācijas pamatus. Ir apspriesta stieņu siju un plakano plākšņu vibrācija, kā arī izpratne par plakanās plāksnes biežuma analīzi. Akustikas pamatiem, tostarp Furjē analīzei un FFT ( ātra Fourier transformācija), ir piešķirts ievērojams uzsvars. FFT ir vissvarīgākais un svarīgākais instruments nozarēs, kas nodarbojas ar trokšņa kontroli, īpaši automašīnām. Uzņemtā trokšņa signāla frekvenču apgabals var atklāt daudzas svarīgas skaņas īpašības.
Lai identificētu trokšņa avotus transportlīdzekļos, ir izmantoti vairāki pētījumi un grāmatas. Lai labāk izprastu galvenos trokšņa avotus, tie ir iedalīti četrās galvenajās sastāvdaļās: spēka piedziņa, ceļu troksnis, vēja troksnis un apkures, ventilācijas un gaisa kondicionēšanas (HVAC) sistēma. Lielākā daļa apakšsistēmas un komponentu frekvenču diapazona ir identificēta un sniegta rūpīgi. Šie identificētie frekvenču diapazoni var palīdzēt izprast signāla raksturojumu un var izraisīt arī trokšņa avotu, kas galu galā ir visnozīmīgākās zināšanas, vienlaikus izolējot nevēlamu troksni.
Apsverot trokšņa režīma kartēšanas un akustiskās apstrādes izolāciju (piemēram, amortizatoru un amortizatoru pielietošana), tiek veikta transportlīdzekļa projektēšanas fāze. Pateicoties tehnoloģiju attīstībai, aktīvie risinājumi aizņem plašu trokšņa samazinājumu galvenokārt ar luksusa automašīnām, jo tas nāk ar lielu cenu. Viens no izaicinošajiem tematiem ir aktīvā ceļa trokšņa kontrole (ARNC), kas ir izstrādāta tā, lai reālā laikā samazinātu ceļa trokšņus, kas tiek aprakstīti disertācijā.
Lai risinātu trokšņa problēmu transportlīdzekļa iekšienē, tika veikts arī neliels eksperiments, lai izpētītu galvenās sastāvdaļas, kas ietekmē pilsētas vidējas klases automašīnas braukšanas kvalitāti. Rīgas ielās tika izstrādāta un veiksmīgi veikta virkne testu apstākļu. HVAC un ceļu būves tipam bija liela ietekme, nosakot trokšņa līmeni transportlīdzekļa salonā. |
Atslēgas vārdi |
Troksnis, vibrācija, skarbums, NVH, transportlīdzeklis, automobilis, trokšņa izolācija, Furjē analīze, vēja troksnis, riepu troksnis, ceļa troksnis, frekvenču analīze, jaudas vilciena troksnis, motora troksnis, aktīvā trokšņa kontrole, Furjē transformācija, akustika, decibeli, troksnis izolācija, trokšņa kontrole, eksperimentālā izpēte, frekvences, rezonanse, mikrofons, staru kūlis, josla, plāksne, Furjē transformācija, Mathcad, Solidworks |
Atslēgas vārdi angļu valodā |
Noise, Vibration, Harshness, NVH, Vehicle, Car, Noise Isolation, Fourier Analysis, Wind Noise, Tire Noise, Road noise, Frequency analysis, Power-train noise, Engine noise, Active noise control, Fourier Transform, Acoustics, Decibels, Noise isolation, Noise control, Experimental Investigation, Frequencies, Resonance, Microphone, Beam, Bar, Plate, Fourier transform, Mathcad, Solidworks |
Valoda |
eng |
Gads |
2019 |
Darba augšupielādes datums un laiks |
04.06.2019 23:50:51 |