Studiju veids |
maģistra akadēmiskās studijas |
Studiju programmas nosaukums |
Enerģētika un elektrotehnika |
Nosaukums |
"Dzelzceļu transporta elektroapgādes jaunie risinājumi" |
Nosaukums angļu valodā |
"New solutions for rail transport electricity supply" |
Struktūrvienība |
27200 Enerģētikas institūts |
Darba vadītājs |
Nikolajs Breners |
Recenzents |
Grigorijs Pašņins |
Anotācija |
Šajā darbā ir aprakstīti dzelzceļa jauno elektroapgādes risinājumi. Manuprāt tagad mūsu valstī ir ļoti maz dzelzceļa posmu kuri nav elektrificēti un tas ļoti ietekme uz kravas pārvadāmu apjomu kopumā. Tā kā Latvijā līdz šim ir saglabājušās diezgan lielas ceļa daļas bez elektrifikācijas, ņemot vērā faktu, ka Latvijai ir piekļuve Baltijas jūras līcim, un ostas ir jāiekrauj, cik vien iespējams, loģistikai jābūt augstā līmenī, lai nodrošinātu pēc iespējas lielāku un ātrāku kravu pārvadīšanu starp valstīm.
Šajā darbā aplūkoti vilcienu barošanas veidi, barošanas avota priekšrocības un trūkumi ar pastāvīgu un mainīgu spriegumu. Taču, tā kā Latvija jau izmanto pastāvīgu vilcienu barošanas veidu, ir sagatavots projekts, kurā tiek sagatavota visa vilces apakšstaciju aprīkojuma ar pastāvīgu spriegumu.
Ņemot vērā to, ka Latvijas dzelzceļš tuvākajā laikā plāno elektrificēt dzelzceļa posmus, šajā sakarā šajā maģistra darbā tiek veikta vilces apakšstaciju un iekārtu izvietošana nākotnes apakšstacijām, kā arī aptuvena vilcienu apakšstaciju kopējās izmaksas un jāsecina, vai izvēlēto apgabalu elektrificēt vai tomēr nē.
Maģistra darbs sastāv no 72 lappusēm, 52 attēliem,11 tabulām un 31 izmantotās literatūras avotiem. |
Atslēgas vārdi |
Latvijas Dzelzceļš, elektroapgāde, elektrifikācija , Latvia |
Atslēgas vārdi angļu valodā |
Latvian railroad, electrification , electricity , rail transport |
Valoda |
lv |
Gads |
2019 |
Darba augšupielādes datums un laiks |
29.05.2019 14:09:02 |